یکی از معلمان منتخب سال ۱۴۰۱ استان اردبیل:

نام معلمان فداکار در کتاب‌های درسی ذکر شود

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 استان اردبیل می‌گویدنام معلمان فداکار در کتاب‌های درسی ذکر شود تا بتوان جلوه‌های ایثار را به تصویر کشید و این امر الگویی برای دانش‌آموزان شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نام معلمان فداکار در کتاب‌های درسی ذکر شود

سیروس محمدزاده با بیان سرگذشت خود گفت: در یکم شهریور سال 1368 در شهر پارس‌آباد متولد شدم، در سال 86 از طریق کنکور سراسریوارد تربیت‌معلم شهید مطهری شیراز در رشته آموزگاری شده و در یکم مهرماه 88 در آموزش‌وپرورش اصلاندوز مشغول به کار شدم و بعد از 4 سال به محل زندگی‌ام یعنی شهر پارس‌آباد انتقالی گرفته و به ادامه تحصیل پرداختم.

محمد زاده افزود: مدرک کارشناسی مشاوره از تربیت‌معلم اردبیل و کارشناسی ارشد علوم تربیتی (برنامه‌ریزی درسی) از پیام نور تهران گرفتم و هم‌اکنون در دبستان بوعلی 2 پارس‌آباد در پایه ششم ابتدایی مشغول به تدریس هستم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ویژه خود در حوزه آموزش اظهار داشت: ساخت دست سازه‌های ریاضی و علوم برای ارتقاء کیفیت آموزشی و بهبود فرایند تدریس، تولید محتوای الکترونیکی آموزش ریاضی پایه‌های اول تا ششم و ... ازجمله اقداماتی است که در حوزه آموزش انجام داده‌ام.

منتخب جلوه‌های ویژه معلمی استان اردبیل بابیان اینکه با موضوع پژوهشی، چگونه توانستم سطح یادگیری ریاضی پایه چهارم را با خلاقیت و روش‌های نوین بهبود بخشم عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری را به دست آورده‌ام، تصریح کرد: در سال‌های 94- 96 -99 و 1400 در دوره‌های مختلف اقدام پژوهی نیز عنوان پژوهشگر برگزیده استانی و منطقه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی از کسب رتبه‌های برتر کشوری در جشنواره جلوگان اثر و اندیشه در بخش تولیدات آموزشی، رتبه برتر استانی در جشنواره دست سازه‌های علوم تجربی دوره ابتدایی، رتبه برتر استانی در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی هم خبر داد.

سیروس محمدزاده همچنین بیان داشت: تاکنون 3 مقاله با عناوین شناسایی رابطه صلاحیت حرفه‌ای معلمان با سرمایه‌های روان‌شناختی، عوامل اصلی بی‌انگیزگی معلمان، شناسایی موانع نوآوری آموزشی در همایش و مجلات معتبر به چاپ رسانده است.

محمد زاده در بخش دیگری از سخنانش در بیان تجربیات آموزشی خود به معلمان جوان و با تأکید به برگزاری مستمر جلسات آموزشی و پرورشی با اولیا گفت: درباره‌ اهداف و برنامه‌هایتان در طول سال تحصیلی سخن بگویید به خانواده‌ها فرصت بدهید انتظاراتشان از معلّم و مدرسه را بیان کنند (این به معنای تن دادن به خواسته‌های بعضاً غیرعلمی و غیرمنصفانه‌ نیست.) گوش سپردن به نظرات اولیا هم‌گرایی میان خانه و مدرسه را تقویت می‌کند و تصویری مثبت و مورد اعتماد از شما در ذهن دانش آموزان و اولیا شکل می‌دهد.

محمد زاده پرهیز از اجرای طرح و برنامه‌های مختلف غیرکاربردی و وقت‌گیر، تخصیص بودجه و منابع مالی و سرانه کافی جهت انجام امور آموزشی و پرورشی مدرسه و ... را ازجمله درد و دل‌هایی دانست که باید به گوش مسئولان آموزش‌وپرورش در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و اجرایی برسد.

معلم نمونه استان اردبیل گفت: نظام آموزشی هر کشوری به دست معلمان آن کشور شکل‌گرفته و سامان می‌یابد. در این میان هراندازه سطح دانش، توانایی، مهارت، تخصص و تعلق سازمانی آنان بالاتر باشد، آن نظام موفق‌تر، پویاتر و مؤثرتر خواهد بود.

محمد زاده در ادامه پیشنهاد کرد: نام معلمان فداکار در کتاب‌های درسی ذکر شود تا بتوانیم جلوه‌های ایثار در معلمان را به تصویر بکشیم و این امر الگویی شود برای دانش‌آموزانی که نسل آینده ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند.

محمد زاده با عنوان اینکه تأثیر فعالیت‌های انجام‌شده را باید از اولیا و دانش آموزان و همکاران جویا شد، گفت: همیشه سعی کرده‌ام کلاس درسم را از آموزش کل به آموزش گروه‌های کوچک مبدل کنم و حرکت خود را از تفکر گفتاری به‌سوی ادغام مواد دیداری همراه با تفکر گفتاری پیش ببرم، خوشبختانه اکنون دانش‌آموزانم در امر یادگیری خود مشارکت دارند و کلاس درس از محلی برای رقابت به محلی برای مشارکت تغییریافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار