مدیر آموزش و پرورش ملارد:

لازمه پیشرفت هر کشور، توجه ویژه به معلمان آن مرز و بوم است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین تجلیل از منتخبین جلوه‌های ویژه معلمی این شهرستان گفت طبق گفته مقام معظم رهبری، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند لازم است توجه ویژه‌ای به معلمین داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لازمه پیشرفت هر کشور، توجه ویژه به معلمان آن مرز و بوم است

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین تجلیل از منتخبین جلوه‌های ویژه معلمی در تالار اوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و قدردانی از حمایت‌های مسئولین شهری بیان کرد: جایگاه و ارزش مقام معلم بسیار ویژه است تا جایی که در آیات قرآن و روایات بسیار به این مهم تأکید شده است و خداوند خود را در سوره علق به عنوان اولین معلم انسان معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: انسان چیزی نمی‌دانست و خدوامد بعد از خلقت انسان، به او علم آموخت و بنابراین هنر شگفتی معلمی از آن خداوند متعال است. طبق سخنان مقام معظم رهبری، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و لازمه پیشرفت هر کشوری، اهمیت‌دادن به معلمان آن سرزمین است.

وی تأکید کرد: شرافت و مرتبت معلمی زمانی ارتقا می‌یابد که بتواند شأن خداوند و پیامبران را در وجود محقق سازند و اسوه این موضوع، شهید مطهری است که نگاه ترکیبی به همه معارف داشته و تمامی تلاش‌های علمی، عملی او مقدمه‌ای برای عبادت خداوند بود، شریف‌ترین افراد در جامعه معلمین تلاشگر هستند و در همین راستا آموزش و پرورش ملارد اقدامات مهمی با هدف تجلیل و انتخاب معلمین نمونه انجام داده است.

رضایی‌فر تشریح کرد: میزان معلمان شرکت‌کننده از شهرستان ملارد در طرح جلوه‌های ویژه معلمی در بین شهرستانهای تهران بالا بوده و حدود دو برابر مناطق دیگر بود‌ و از ۱۷ نفر منتخب کشوری، ۲ نفر از فرهنگیان این شهرستان هستند.

مدیر آموزش و پرورش ملارد ضمن اشاره به نقش پررنگ مدیران گفت: لازم است مدیران تلاشگر مدارس، در راستای ارتقاء سطح دانش و کیفیت آموزشی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی دقیق‌تر و هدفمندتری داشته باشند.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خوبرو، امام جمعه صفادشت نیز طی سخنانی گفت: یکی از مناسبات بسیار مهم و به جا در تقویم ملی ما، گرامیداشت روز معلم است و طبق گفته مقام معظم رهبری، معلمان جهادگران مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از معلمان ما، در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار در حال تدریس هستند و ارزش و محبوبیت آنها بین خانواده‌های دانش‌‌آموزان زبانزد است.

خوبرو افزود: زحمات همه معلمان قابل تقدیر است، اما آنهایی که در شرایط سخت و با امکانات کم فعالیت می‌کنند، شایسته تقدیر ویژه‌ای هستند. تمامی کسانی که به مراتب بالایی رسیده‌اند، موفقیت‌های خود را مرهون تلاش معلمان می‌دانند و آنچه در ذهن دانش‌‌آموزان می‌ماند، محبت و زحمات معلمانشان است‌.

امام جمعه صفادشت اضافه کرد: در حال حاضر، دغدغه‌‌ای که وجود دارد توسعه عدالت آموزشی در مدارس سراسر کشور است که بطور جدی در حال پیگیری است و باعث می‌شود کیفیت آموزش ارتقاء یافته و معلمان از شأن اجتماعی بالاتری برخوردار شوند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار