یک معلم در چهارمحال و بختیاری:

معلمی ‌گنجینه‌ای عظیم‌ از ایثار و از خودگذشتگی است

شهرکرد (پانا) - یک آموزگار دوره ابتدایی در استان چهارمحال و بختیاری شغل معلمی را گنجینه عظیمی از ایثار و از خودگذشتگی می‌داند و صبر معلمان در نقاط مختلف کشور را قابل تقدیر توصیف می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمی ‌گنجینه‌ای عظیم‌ از ایثار و از خودگذشتگی است

فاطمه ستاری، آموزگار مقطع ابتدایی و دارنده عنوان برتر در جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی استان چهارمحال وبختیاری در گفت ,گو با پانا گفت: «بهترین معلم، معلمی است که خود را یادگیرنده بداند و همواره خود را نیازمند یادگیری ببیند و هر روز با مطالعه مطالب مربوط به حیطه آموزش و پرورش، خود را به‌روز کند و چند قدم فراتر از دانش آموزان باشد تا بتواند جوابگوی نیازهای مخاطبین خود باشد.

وی ادامه داد:یک معلم خوب، یک دوست خوب برای دانش آموزانش است که فقط از آنها بزرگتر و با تجربه تر است، معلم خوب باید عاشق کلاس درس و بچه ها باشد و همچنین تسلط کافی بر روی روش ها و فنون معلمی داشته باشد تا بتواند در مواقع لزوم از تمامی آنها بهره ببرد. همچنین کلاس را از یک محیط خشک خارج و به محیطی جذاب تبدیل کند.»

ستاری افزود:«یک معلم باید مانند آب زلال و انعکاس‌دهنده خوبی‌ها باشد اما همین آب زلال اگر یک جا بماند کدر می‌شود. پس معلمان عزیز هم باید همیشه رو به جلو حرکت کنند و از هر فرصتی برای رشد و تعالی علمی و شخصیتی خود استفاده کنند.»

این معلم عنوان کرد: «من اهداف زیادی دارم که هنوز برای رسیدن به آنها باید تلاش کنم و از این جهت در مقابل اساتید با تجربه خودم را در ابتدای راه می‌بینم اما یکی از مهمترین مواردی که باعث موفقیتم شد، این است که میل به یادگیری مواد جدید و به روز را در وجود خود احساس می‌کنم و این حس را دنبال کرده و از هر فرصتی برای کسب دانش و مهارت استفاده می‌کنم.»

ستاری در پاسخ به این سوال که اگر خبرنگار بود از یک معلم چه سوالی می‌پرسید، پاسخ داد: «اگر خبرنگار بودم سوالی که شاید تکراری باشد را می‌پرسیدم، چرا این شغل را انتخاب کردید؟ به نظرم با پرسیدن این سوال هر معلم به بعد معنوی این شغل نیز فکر خواهد کرد و اگر تا آن لحظه به شکلی دیگر به این حرفه می‌نگریست می‌تواند برای چند لحظه با بعد معنوی این حرفه در عمق وجودی خویش روبرو شود و شاید مسیری نو را در پیش گیرد.»

ستاری در آخر گفت: «همیشه تلاش کرده ام وظیفه خود را تمام و کمال انجام دهم، به دور از حاشیه یا احساس ناامیدی و بی انگیزگی که به دلایل مختلف در این حرفه وجود دارد به پیش بروم و در درجه اول لطف و موهبت الهی شامل حال من شد و من هر چه دارم از حضرت حق است و اوست که اگر بخواهد کارها به سرانجام می رسد. بعد از آن خانواده ام که با صبوری و همراهی هایشان به من انگیزه و انرژی زیادی برای فعالیت دادند.»

دانش آموز خبرنگار: سارا اشگرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار