امام جمعه ملارد در آیین سپاس معلم:

اهمیت کار معلمان با نقش و ارزش آن در تربیت دانش‌آموزان سنجیده می‌شود

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد در آیین سپاس معلم و بزرگداشت روز سازمان دانش‌آموزی بیان کرد کار معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اهمیت آن با تاثیری که بر تربیت دانش‌آموزان دارد مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۷۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت کار معلمان با نقش و ارزش آن در تربیت دانش‌آموزان سنجیده می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد در آیین سپاس معلم و گرامیداشت روز سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: طبق روایات اگر فردی، یک نفر را زنده کند، یک جامعه را زنده کرده است و منظور از زنده کردن، هدایت فرد به مسیر صحیح و پرورش استعدادهای نهفته در او است.

وی ادامه داد: کار معلمان علم‌آموزی و آموختن مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است، والا بودن مقام او هم به دلیل احیاء جامعه است و اگر معلمان این کار را برای رضای خدا و اصلاح جامعه انجام دهند ارزش بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خوبانی خطاب به دانش‌آموزان افزود: جایگاه علم در اسلام بسیار ویژه است، بنابراین تواضع در مقابل معلمان و احترام و تواضع به آنها نیز بسیار سفارش شده است و کسی که این مورد را در ارتباط با معلم خود رعایت کند به جایگاه رفیع علمی و اجتماعی می‌رسد.

وی به معلمان توصیه کرد: علاوه بر علم‌آموزی، لازم است معلمان تلاشگر، به دانش‌آموزان مهارت تفکر منطقی، مهارت‌های زندگی، روابط صحیح اجتماعی، اخلاقی و مناسبات دینی را بیاموزند، چرا که جامعه اسلامی، جامعه‌ای با انسان‌های مبتکر، اهل اقدام، با اخلاق نیکو و بزرگ‌منش است و رضای خدا را در پی خواهد داشت.

آیین سپاس معلم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و سرودهای نمایشی و حضور مسئولین شهرستانی در دبیرستان دخترانه شهید همت ملارد برگزار شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار