آیین سپاس معلم در مدارس استان بوشهر برگزار شد

بوشهر (پانا) - به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، آیین‌های سپاس معلم با حضور مدیران ستادی آموزش و پرورش در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین سپاس معلم در مدارس استان بوشهر برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین سپاس معلم در دبستان تربیت مرکز استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مطهری، رجایی و باهنر و تبریگ هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: بعد از پدر و مادر، معلم دلسوزترین فرد نسبت به دانش‌آموران است که برای پیشرفت دانش‌آموزان با تمام وجود تلاش می‌کنند.

علی موحدی افزود: با توجه به تعطیلی آموزش حضوری در دوره کرونا و پیدایش آسیب‌های پساکرونا، معلمان با شرایط سخت‌تری برای انجام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی روبه رو هستند.

موحدی ادامه داد: مدیران و معلمان با توجه به شرایط هر مدرسه و منطقه، بسته تربیتی و آموزشی متناسب با دوره پساکرونا تدوین کنند تا دانش‌آموزان به عنوان مهمترین امانت‌های الهی با کمترین آسیب از این دوره حساس عبور کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های مدارس باید در راستای سند تحول بنیادین طراحی و اجرا شوند تا با ایجاد مدرسه‌ای در تراز انقلاب، بتوانیم دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

موحدی با اشاره به فرمان حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص اداره مهدکودک‌ها توسط آموزش و پرورش گفت: چون وظیفه معلم انسان‌سازی است پس باید این هدف و رسالت مقدس از همان دوره مهدکودک شروع شود.

وی با بیان ایکه حفظ شان و جایگاه معلم در جامعه پیش شرط اصلی تحقق رسالت انسان‌سازی است، تاکید کرد: عملکرد معلم، وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی با رویکرد فرهنگی به ترتیب بیشترین نقش را در ارتقا جایگاه معلم دارند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در آیین "سپاس معلم" در مدرسه مبتکران نوین گفت: یکهزار و 700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان تحصیل ‌می‌کنند و در حال تلاش برای افزایش ظرفیت پذیرش هستیم.

رضا درویشی اظهار کرد: افزاد به دو طریق آزمون سراسری و آزمون‌های استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند که گروه اول به مدت 4 سال و گروه دوم در یک دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان، فنون معلمی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: با ورود دانش‌آموزان توانمند در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمانی جوان و خلاق، آینده روشن‌تری برای استان رقم می‌خورد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین "سپاس معلم" در دبستان سعادت گفت: با توجه به تلاش مضاعف فرهنگیان در دوران سخت کرونا، آیین‌های سپاس معلم اهمیت بیشتری دارد.

غلامحسین مهران‌پور اظهار کرد: ادای احترام و سپاسگزاری به مقام رفیع معلم را وظیفه خود می‌دانیم زیرا معلمان موجب حرکت و برکت جامعه هستند.

همچنین آیین سپاس معلم در دبستان شهید فولادی با حضور محمود حسنی توابع رییس سازمان دانش‌آموزی استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار