مدیرعامل سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی:

۴۰ درصد پست های سازمانی هلال احمر استان خالی است

ایجاد پایگاه امدادی چند منظوره در ورزقان با همکاری مس سونگون

تبریز(پانا)- مدیر عامل سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی از ایجاد پایگاه چند منظوره در شهرستان ورزقان با همکاری مس سونگون خبر داده و به خالی بودن ۴۰ درصد پست های سازمانی این مجموعه در استان اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ درصد پست های سازمانی هلال احمر استان  خالی است

حمید منجم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر گفت: هلال احمر، مجموعه‌ای غیرسیاسی، غیرحاکمیتی و مردمی است و لذا فعالیت‌های این مجموعه مردم محور و داوطلبانه است اما این مجموعه در استان ما در حال حاضر با مشکلات جدی مواجه است که جلب مشارکت مردمی برای حل آنها الزامی است چراکه متأسفانه در سال‌های اخیر کمک‌های مردمی به این نهاد به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: سعی و تلاش ما این است که در دو سال آینده بررسی و ارزیابی سیاست‌ها و پروژه‌های پیشین را که اکثرا بر اساس نیاز جامعه شروع شده اند، اما به واسطه بعضی مشکلات در جذب منابع نیمه تمام مانده‌اند، تعیین تکلیف کنیم و لذا در استان به دنبال جذب منابع هستیم. هدف بعدی ما سازماندهی منابع انسانی است چرا که اکنون ۴۰ درصد پست های سازمانی ما خالی از نیروی انسانی است و امیدواریم این مشکل را نیز حل کنیم.

وی در رابطه با پایگاه های امدادی هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در نقاط مختلف استان با آمبولانس و نیروهای امدادی خبره با حداقل هشت سال سابقه آموزشی فعال و پویا هستند و در این مورد در سطح کشور و حتی در سطح بین‌الملل در حوزه‌هایی همچون امداد کوهستانی، جاده‌ای و آوار برداری زبان زد همگان هستیم. همچنین مجوز ایجاد ۹ پایگاه جدید را گرفته‌ایم و پیش بینی می شود تا در دو سال آینده ظرفیت این پایگاه‌ها در استان حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته باشد و از سوی دیگر نیازمند نوسازی ۸۰ دستگاه از ناوگان خودرویی این مجموعه هستیم.

منجم ادامه داد: تمام تلاش ما در معاونت آموزش این مجموعه در راستای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر است که در راستای خودامدادی و دگرامدادی عملی کنیم و در این مورد آماده همکاری با سازمان ها، شرکت ها و سایر نهاد ها هستیم تا در تحقق هر چه بهتر این امر در کنار ما باشند.

وی در رابطه با اقدامات هلال احمر استان در بحث درمان اظهار داشت: داروخانه هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی جزو چهار داروخانه مرکزی استان است و لذا خبر خوش این است که در آینده نزدیک این داروخانه به صورت شبانه‌ روزی خدمات‌رسانی انجام خواهد داد. دندانپزشکی نیز تا ساعت ۳ بامداد ارائه خواهد شد و از این ساعت تا هشت صبح نیز خدمات اورژانسی به نیازمندان واقعی ارائه خواهد شد و لذا در بحث دندانپزشکی هم واحدی سیار برای خدمات‌رسانی محله‌ای در مناطق محروم در هفته هلال احمر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ضمن اشاره به اقدامات این مجموعه برای شیمی درمانی، افزود: موافقت‌های اولیه را برای درمانگاه زخم نیز به عنوان یک بخش پرهزینه گرفته‌ایم و در یک ماه آینده پذیرش و در ۶ ماه آینده نیز خدمات تخصصی را ارائه می‌کند. در حوزه توانبخشی نیز ۱۰ دستگاه را با وجود تحریم‌های غیرقانونی و با ایجاد ارتباط‌های لازم با سازمان صلیب ‌سرخ جهانی خریداری کرده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرده و گفت: مجموعه ما اقدامات لازم در خصوص پایگاه امدادی چند منظوره در ورزقان را انجام داده و آمادگی خود را برای ایجاد آن با ارائه چندین پیشنهاد جدید به شرکت مس اعلام کرده‌ایم و لذا سرنوشت پروژه به میزان همکاری این شرکت بستگی دارد. امیدواریم با افزایش سطح این همکاری و تعامل در کمترین زمان شاهد بهره‌برداری این پایگاه چند منظوره باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار