مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبرداد:

تشکیل مجمع خیرین هلال احمر آذربایجان شرقی

رشد ۶۲۰ درصدی درآمد‌های پایدار هلال احمر استان در یک سال اخیر

تبریز(پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از تشکیل مجمع خیرین و رشد ۶۲۰ درصدی در آمدهای پایدار هلال احمر استان در یک سال اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل مجمع خیرین هلال احمر آذربایجان شرقی

حمید منجم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ضمن اشاره به مشکلات این مجموعه در سال قبل و اقدامات انجام گرفته در طول یک سال، اظهار داشت: سال قبل با مشکلاتی از جمله کمبود اقلام مورد نیاز دپوی هلال احمر مواجهه بودیم که در طی سال جاری اقدام به تجهیز و خرید انواع تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مواقع بحرانی و نیز پر کردن انبارهای اقلام و کالاها کردیم.

وی افزود: همچنین اکنون تمامی خودروهای راکد جمعیت هلال احمر استان فعال بوده و تعداد ۲۳ خودروی مجموعه نیز که در دست افراد بود به معاونت امداد واگذار شده است و تعداد سگ های زنده یاب که تنها یک قلاده بود که به سه قلاده افزایش یافته است.

وی، موضوع امداد و نجات را مهم‌ترین دغدغه و اولویت مجموعه هلال احمر دانست و افزود: بر همین اساس پوشش همه ظرفیت‌های این حوزه در تعامل با مردم و دستگاه‌ها مد نظر بوده و ذخیره‌سازی انبارهای هلال احمر به عنوان منابعی استراتژیک در این یک سال در تمام اقلام زیستی و امدادی روندی کاملا رو به رشد داشته و از غنی‌ترین استان‌ها به لحاظ انبار اقلام امدادی هستیم.

وی، بخش داوطلبی هلال احمر را پلی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان عنوان کرد و گفت: مجمع خیرین هلال احمر آذربایجان شرقی در حال تشکیل است و امسال کاروان ملی نذر آب نیز برای نخستین بار در خود استان و در شب یلدا نیز طرح ۲۰۲۰ برای اعطای بسته‌های عیدانه به افراد نیاز مند اجرا شد و در حوزه معاونت بهداشت نیز داروخانه هلال احمر به عنوان یکی از چهار داروخانه سانتر استان به صورت شبانه‌روزی فعال است.

منجم چالش اصلی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی را مربوط به املاک و مستغلات این مجموعه دانست و گفت: بسیاری از املاک هلال احمر استان معارض داشت که با تلاش های انجام شده بسیاری از آنها حل و فصل شده و ۵۵ میلیون مترمربع از اراضی و املاک جمعیت در شرف اخذ سند کاداستر می باشد و طی یک سال اخیر تعداد ۲۸ فقره از املاک جمعیت هلال احمر در استان سند دار شده است.

وی ایجاد و راه اندازی تعداد ۱۰ باب بیمارستان صحرائی در مناطق زلزله زده خوی و یک باب بیمارستان در زلزله اخیر ترکیه، اعزام ۲۰ کاروان سلامت به مناطق و بخش های مختلف حادثه دیده، شبانه روزی کردن داروخانه جمعیت در تبریز، فعال سازی واحد سیار دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق محروم، تجهیز مرکز توانبخشی، اتمام تعداد هفت طرح نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته و تلاش برای ایجاد واحد شیمی درمانی را از اقدامات یک سال اخیر و برنامه های اولویت دار هلال احمر در استان نام برد.

وی در پایان گفت: درآمدهای پایدار این مجموعه طی یک سال اخیر نسبت به سال گذشته 620 درصد افزایش یافته که این افزایش درآمدها ناشی از مولدسازی، خرید تجهیزات مختلف، ساماندهی درآمدها و مهمتر از همه ایجاد انگیزه کافی در میان کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان است و لازم به ذکر است که مجموعه هلال احمر استان با تعداد ۳۰۰ کارمند رسمی و حدود ۷۰۰ نفر کارمند غیررسمی و ۳۲ هزار شبکه جوانان و ۸ هزار نفر داوطلب در حوادث و اتفاقات مختلف اقدام به خدمات رسانی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار