سرپرست اداره کل پست آذربایجان شرقی خبرداد:

کسب رتبه دوم در ارزیابی شاخص‌ها توسط اداره کل پست استان در ۶ ماهه اول سال

احراز مکان مجازی(سخا) خدمت جدید اداره پست در سال ۱۴۰۱ است

تبریز(پانا) - سرپرست اداره کل پست آذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم در ارزیابی شاخص‌ها توسط این اداره کل در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه دوم در ارزیابی شاخص‌ها توسط اداره کل پست استان  در ۶ ماهه اول سال

جواد دباغ صادقی پور ضمن تبریک آغاز هفته وحدت میلاد پر برکت پیامبر اکرم(ص) در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پست تشکیل یافته بود، گفت: رسانه ی واقع بین که رابط بین مردم و دستگاه‌های خدمت رسانی است، بازوی توانمند این ادارات می باشد.

وی ضمن تشریح عملکرد یکساله این اداره ادامه داد: همکاران اداره پست و فعالیت آنها بسیار گمنام است و باید افکار عمومی را در این باره آگاه کرد.

این مقام مسئول افزود: در یکساله اخیر بیش از ۶ میلیون مرسوله به استان وارد شده و توزیع گردیده و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله از استان به داخل و خارج استان صادر شده است و در مجموع بیش از ۱۱ میلیون مرسوله وارده و صادره داشته ایم.

دباغ خاطر نشان کرد: در این میان حوزه ترافیک مرسولات مجازی نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوده استمیانگین ترافیک نامه رسانان بیش از ۹۵ مرسوله روزانه و میانگین مراجعه مکان‌ها بیش از ۹۰ مکان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مرسوله در استان ۱.۵ مرسوله در سال است گفت: این آمار بسیار ناراحت کننده است زیرا از میانگین کشوری که ۳.۳ است پایین بوده و در مقابل کشورهای دیگر رقم بسیار ناچیزی است.

سرپرست اداره کل پست استان افزود: توزیع به موقع یعنی رساندن به موقع مرسوله به دست مشتری در زمان ۲۴ الی ۴۸ ساعت در شهر ها انجام می شود که در این زمان آذربایجان شرقی ۹۸ درصد مرسولات را به موقع به دست مشتری می رساند. ۲ درصد باقی مانده مربوط به عواملی است که موجب مراجعات دوم و یا عدم قبولی مرسوله و یا فوت و ...می شود.

وی ادامه داد: توزیع موفق نیز مربوط به مرسولات است که برای بار دوم مراجعه می شود و در صورت عدم حضور بار سوم آگهی صادر می شود تا از نزدیکترین مرکز بتوانند مرسوله خود را دریافت کنند و در این مورد آذربایجان شرقی ۹۸.۵ درصد موفق عمل کرده است.

دباغ با اشاره به اینکه در سال۱۴۰۰ این اداره رتبه سوم تجمیعی کشور و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ رتبه دوم را در ارزیابی شاخص ها از آن خود کرده است افزود: ۴۴۶ نیروی انسانی رسمی و پیمانی و قراردادی و همچنین هزار و ۳۱۶ نفر نیروی پیمانکاری و شرکتی بصورت ۳ شیفته و ۲۲ ساعت کار شبانه روزی در خدمت هم استانیهای عزیزمان هستند.

وی کرونا را در حین اینکه در زندگی مردم تاثیر بسیار گذاشت فرصتی نیز برای بعضی موارد دانست و گفت: اداره پست استان نیز ۴ همکار عزیز خود را بر اثر کرونا از دست داد ولی کرونا فرصتی برای افزایش ۱۰۰ در صدی مرسولات نیز شد. حدود ۱۰ درصد این مرسولات نامه و ۹۰ درصد آنها بسته و امانت هستند.

وی از ایجاد هاب پستی در شمال‌غرب کشور برای دسترسی راحت هموطنان خبر داد و افزود: قبلا فقط با ۳ استان مبادله پستی داشتیم ولی بعد از ایجاد این هاب به ۱۶ استان رسید و اینکار کیفیت رسیدن زمان مرسوله را به ۲۴ الی ۴۸ ساعت رسانده است.

دباغ با اشاره به اینکه اداره پست بزرگترین شبکه مویرگی کشور است خاطر نشان کرد: عمر خودرو و ترافیک پستی بالا رفته است و ناچار از بخش خصوصی در حوزه لوجستیک نیز استفاده می کنیم و حتی کمک های زلزله اخیر خوی و سیل زاهدان را با امکانات لوجستیک خودمان ارسال کردیم.

وی از تشکیل ستاد اربعین برای اولین بار در کشور توسط اداره پست استان خبر داد و به عملکرد این ستاد اشاره کرد و افزود: از ابتدای ماه محرم تا یک روز مانده به اربعین در استان ۸۷ هزار مرسوله گذرنامه با زمان توزیع ۱۰ الی ۴۸ ساعته داشتیم. در مرزهای خروجی به سمت عراق در ۱۲ موکب که اداره ۲ موکب آن توسط استان ما بود خدمت ستاد پست برای وسایل گم شده داشتیم. عاشقانه های حسینی که بصورت دلنوشته جاماندگان اربعین بودند جمع آوری شد و ارسال نزولات بصورت رایگان انجام گرفت. دراین راستا همچنین چهارمین خط ویژه مراجعات مردمی آغاز به کار کرد که در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تماس داشت.

این مقام مسئول با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت:در این راستا هوشمند سازی خدمات و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان را داریم. رهگیری آنی و لحظه به لحظه مرسولات در سامانه توسط مشتریان و همچنین مانیتورینگ موبایل نامه رسانان برای حفظ حقوق مشتری از عملکردهای این اداره است.

وی با اشاره به اینکه GNAF(آدرس استاندارد) پروژه اقتصادی مقاومت است، از وجود ۳۲ شهر استان دارای این پروژه و ارائه کد ۱۰ رقمی در بستر اینترنتی به آدرس GNAF.POST.IR خبر داد.

دباغ گفت: احراز مکان مجازی(سخا) خدمت جدید اداره پست در سال ۱۴۰۱ است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت در این راستا انجام یافته است.پرداخت در محل از دیگر خدمات این اداره می باشد.

وی از حمایت اداره پست از کارگاه‌های کوچک و خانگی خبر داد و افزود: در سایت ebazar بدون هیچ هزینه ای فضا در اختیار این کارگاه‌ها قرار می گیرد تا کالاهای خود را عرضه کنند. در این راستا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با در اختیار قرار دادن مکان برای فعالیت آنها انجام می شود و تنها شرط ما این است که اگر محصولات آنها به تولید رسید باید از طریق لوجستیک اداره پست پخش شود.ما آماده خریداری ایده های آنها در فرآیند پستی نیز هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار