زهرا عرب:

واکسن ابزاری حیاتی برای بقاست

ورامین ( پانا) - پزشک اطفال خانه بهداشت ورامین در راستای ادامه روند کاهشی آمار بیماری کرونا، تکمیل واکسیناسیون را امری حیاتی دانست که نباید به هیچ عنوان در این امر سهل‌انگاری کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
واکسن ابزاری حیاتی برای بقاست

زهرا عرب، کارشناس امور مدارس شبکه بهداشتی ورامین در خصوص وضعیت واکسیناسیون گفت: «در موقعیت فعلی واکسیناسیون به اعلام فراخوان کلی از سمت وزارت بهداشت برای تمام اقشار جامعه به صورت رایگان در مراکز تعیین شده از سوی شبکه بهداشت از رده سنی 5سال به بالا انجام می‌شود. در این راستا برای واکسیناسیون عمومی با استقبال خوبی مواجه هستیم ولی در سنین پایین‌تر به دلیل نگرانی خانواده‌ها از علائم احتمالی بعد از تزریق واکسن، کمی با عدم استقبال روربرو هستیم.»

شکوفه کام، پزشک و متخصص خانه بهداشت ورامین نیز در گفت و گو با پانا اظهار کرد:« واکسیناسیون امری ضروری است و نباید به هیچ عنوان در این امر سهل انگاری شود. عدم اجرای واکسیناسیون باعث تضعیف سطح ایمنی بدن و پیامدهای جبران ناپذیر است. مهم‌ترین شرط واکسینه شدن، آمادگی کامل و سلامتی فرد مورد انتظار است. در این راستا فرد مراجعه کننده به مراکز واکسیناسیون باید در شرایط ایده‌آل باشد. به طور مثال اگر شخصی دچار سرماخوردگی باشد یا کمی تب داشته باشد به هیچ عنوان آن شخص نباید واکسن بزند.»

پزشک و متخصص خانه بهداشت ورامین ادامه داد:« برای اجرای طرح واکسیناسیون می‌توان به کلینیک و مطب پزشک نیز مراجعه کرد، ولی بهترین مکان برای واکسینه شدن مراکز شبکه بهداشت محلی یا منطقه‌ای است، زیرا در این مراکز بصورت استاندارد واکسن‌ها توزیع و نگهداری می‌شوند.»

دانش آموز خبرنگار: مریم پاپی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار