به مناسبت بیست و سومین سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی:

ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان از دستاورد‌های کیفی سازمان دانش‌آموزی است

تهران(پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۴،  سازمان دانش‌آموزی را یک فرصت مناسب برای آموزش فرهنگ مدنیت به دانش‌آموزان دانست و ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان را از طریق جریان سازی فرهنگی، از دستاورد‌های کیفی این سازمان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان از دستاورد‌های کیفی سازمان دانش‌آموزی است

علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۴ در سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی، ظرفیتی بی بدیل برای رشد، بالندگی و سرافرازی نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی است که با اندیشیدن، تفکر و تلاش، زمینه تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی را در آموزش و پرورش فراهم می کند، در گفت وگو با پانا گفت: «این نهاد تربیتی، تشکیلاتی با هدف زمینه‌سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی براساس تعالیم عالیه اسلام تأسیس شده و در راستای زمینه‌سازی برای مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف، آماده‌ سازی آنها برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی و مشارکت در ارتباطات داخلی و بین‌المللی دانش‌آموزان بر اساس خودباوری، ایمان و علاقه به فرهنگ اسلامی ایرانی گام برمی دارد.»

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی با ایجاد ظرفیت و بستر مناسب مشارکت پویا و فعال اعضا، در عرصه های مختلف تربیتی، نقش بی بدیلی در معرفت افزایی، مهارت آموزی و اعتلای شخصیت اخلاقی، عقلانی و اجتماعی دانش آموزان دارد، افزود: «از برنامه های سازمان دانش آموزی تربیت نیروهای جوان، خلاق، متعهد برای ترویج فرهنگ است که در عرصه مجلس دانش آموزی، پیشتازان و خبرگزاری پانا با جذب و آموزش مربیان و دانش آموزان در راستای تعلیم مهارت های گفتگو و تعامل، نقادی، نقش پذیری و تمرین مسئولیت پذیری، ترویج الگوها و اسوه های انقلابی و اسلامی و ملی، ترغیب به رعایت نظم و انضباط اجتماعی، قانون گرایی و احترام به قانون، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری و نوع دوستی و دستگیری از دیگران که از آموزه های مهم و شاخص های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گام برمی دارد.»

ولی زاده با تأکید کرد: «یکی از نهاد سازی‌های خوب در جامعه، با شکل‌گیری سازمان دانش‌آموزی اتفاق افتاده است و از آنجا که دانش‌آموزان بخش وسیعی از جامعه را تشکیل می‌دهند وجود این نهاد بسیار سنجیده می‌تواند زمینه رشد دانش‌آموزان را فراهم کند.»

مدیر سازمان دانش آموزی درباره کارکردهای این سازمان خاطر نشان کرد: «بازخورد برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت در میان دانش‌آموزان و دریافت دیدگاه‌های آن‌ها، یکی دیگر از کارکردهای مهم این سازمان محسوب می‌شود. ابراز وجود و اعلام نظر توأم با متانت و صراحت دانش‌آموزان عضو مجامع و تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و خبرنگاران دانش‌آموزی پانا، نشان از بلوغ فکری جامعه دانش‌آموزی است و این موضوع باعث افتخار آموزش و پرورش است. بنابراین سازمان دانش‌آموزی باید بدون محدودیت به میادینی که در آنها می‌تواند به تعلیم و تربیت کمک کند، وارد شود.»

ولی زاده اظهار کرد: «مأموریت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است، به گونه ای که آنها در این سازمان علاوه بر رشد همه جانبه شخصیتی، از یک سبک زندگی ایرانی اسلامی برخوردار شوند و مهارت های زندگی را بخوبی فرا بگیرند، چرا که اولین ماموریت مدرسه تربیت دانش آموزانی است که بتوانند در آینده نزدیک در عرصه‌های مختلف کشور را مدیریت کنند و آماده سازی دانش آموزان از همین حالا و در کف مدرسه و با برنامه ریزی‌های مدون، پیگیر و مناسب انجام می شود.»

وی در آخر ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی به اهمیت برنامه های فصل بهار و تابستان پیش رو پرداخت و گفت: از تمام مجموعه آموزش و پرورش و تشکل های دانش آموزی انتظار می رود تا در راستای شعار سال «تولید،دانش بنیان، اشتغال زایی» و بر اساس سند تحول بنیادین با برنامه های درست و عملیاتی در رسیدن دانش آموزان به رسالتی که دارند کمک کنند و از ایام پیش رو بهره وری حداکثری را داشته باشند. امیدوارم با سر لوحه قرار دادن رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری بویژه در بیانیه گام دوم انقلاب و با تلاش و کوشش بیشتر و بر مبنای شعار محوری این سازمان یعنی «پیشتازان گام دوم انقلاب؛ پیشگامان تمدن نوین اسلامی» با راهبرد «همفکری، همدلی و همکاری» شاهد نقش آفرینی و تاثیرگذاری بیشتر این سازمان بویژه در آماده سازی دانش آموزان برای ورود به زندگی اجتماعی به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر باشیم.»

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار