نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مهمترین رسالت آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت علم ربانی است

قزوین(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت مهمترین رسالت آموزش و پرورش این است که کاری کنند فرزندان ما در سمت و سوی علم ربانی حرکت کنند و در معارف قرآن و نهج البلاغه فعال باشند.

کد مطلب: ۱۳۶۸۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین رسالت آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت علم ربانی است

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین- در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: روز معلم را تبریک می گوییم و تبریک یعنی از خداوند درخواست برکت در حیطه رسالت، مسئولیت و شغلی افراد می کنیم و در واقع در هر عرصه ای تبریک را اینگونه می بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر بخواهیم تبریک را برکت بیینیم، باید سراغ اسوه برکت رویم، ما معلم کم نداشته ایم ولی امثال شهید مطهری جزو نوادر روزگار محسوب می شوند شهید مطهری انسان ها را اندیشمند پرورش می داد و اینگونه نبود مقداری اطلاعات در اختیار آنها گذارد.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در خصوص انبیا چند رسالت را بیان فرمودند، انبیا نیامدند معلومات در فکر ما بریزند بلکه زمینه شکو فایی گنج های نهفته در هر انسانی را فراهم می کنند و اگر شغل معلمی شغل انبیاست یعنی معلم باید کاری کند که استعدادهای نهفته شکوفا شود و شهید مطهری هم این سبک و شیوه را داشتند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: علامه شهید مطهری کتاب «سیری در نهج البلاغه» را داشتند که دروازه ای برای ورود به دریای بیکران نهج البلاغه شد و در مویرگ ها و نوشته های علامه مطهری معنویت و برکت نفوذ کرده و این مهم در همه جای آثار شهید مطهری دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص خلایی که در باب نهج البلاغه وجود دارد، مسئول ترین افراد حوزه های علمیه، ائمه جمعه و آموزش و پرورش هستند، مهمترین رسالت آموزش و پرورش این است که کاری کنند فرزندان ما در سمت و سوی علم ربانی حرکت کنند و در معارف قرآن و نهج البلاغه فعال باشند.

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای عرصه تعلیم و تربیت به خصوص عالم بزرگ شهید مطهری را گرامی داشته و هفته معلم را به همه معلمان تبریک می گوییم.

حجت الاسلام علی معبودی افزود: ما خود را مدیون معلمان می دانیم و در این جلسه بیشتر در بحث سخت افزاری صحبت شد که البته این موارد باید انجام شود ولی آنچه مهم است بحث نرم افزاری است و ما در بخش هویت و معنویت دچار مشکل هستیم و کانون مهندسی این امر آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: در بحث معنویت و هویت، تَرکی در جامعه اتفاق افتاده که باید ترمیم کنیم و جز از طریق معلمان، راهی وجود ندارد، البته این قشر تا به امروز مجاهدانه در این عرصه کار کردند و انشا االله این حرکت افزایش داشته و این خلا ایجاد شده را جبران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار