یک دبیر در گفت‌و‌گو با پانا:

معلم نقش مؤثری در توسعه، رشد و بلوغ فکری دانش‌آموزان دارد

تهران (پانا) - دبیر دبیرستان طوبی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، ضمن اشاره به اهمیت کار معلم مانند یک مشاور، برای کمک به توسعه، رشد و بلوغ فکری دانش‌آموزان، عنوان کرد معلم در یکپارچه‌‌سازی رشد اجتماعی، عاطفی و فکری دانش‌آموزان نقش مؤثری دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم نقش مؤثری در توسعه، رشد و بلوغ فکری دانش‌آموزان دارد

مهین قمری؛ دبیر دبیرستان طوبی منطقه ۱۴ در گفت و گو با پانا گفت: «دانش آموزان صرفاً مصرف کننده حقایق نیستند. آنها خالقان فعال دانش و مشتاقان یادگیری هستند. مدارس فقط سازه‌های آجر و ملات نیستند، بلکه آنها مراکز یادگیری مادام العمر هستند. از همه مهم‌تر، تدریس به عنوان یکی از چالش برانگیزترین و مهم‌ترین انتخاب‌های شغلی شناخته شده است که برای سلامت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورها کاملا حیاتی است.»

وی ادامه داد: «کار معلم مانند یک مشاور، برای کمک به توسعه، رشد و بلوغ فکری دانش آموزان اهمیت دارد. معلم در یکپارچه‌‌سازی رشد اجتماعی، عاطفی و فکری دانش آموزان نقش مؤثری دارد. بنابراین اتحاد این ابعاد گاهی مجزا، توانایی‌های جستجو، درک و استفاده از دانش را به همراه می‌آورد و موجب می شود برای تصمیم گیری بهتر در زندگی شخصی خود و برای کمک به جامعه ارزش قائل شوند.»

دبیر دبیرستان طوبی منطقه ۱۴ در خصوص ویژگی‌های یک معلم خوب گفت: «یک معلم اول از همه باید توجه کند دانش آموزی که با آن سر و کار دارد، یک انسان، با تمام ویژگی‌ها و خصوصیت‌هاست. هر کدام از دانش آموزانش دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. در عمل برای معلم دشوار است که ویژگی‌های هر کدام را بشناسد و برخورد متناسب با ویژگی‌هایشان را داشته باشد، اما به طور کلی اگر معلم در نظر بگیرد که با انسان‌های متفاوت سر و کار دارد، هیچگاه سر دانش آموزش فریاد نمی‌زند و برخورد بدی با او ندارد و بیش از حد توانایی‌هایش، از او انتظار ندارد. یک دانش‌آموز در حد نمره ٢٠ و یکی در حد نمره ۱۰ است و این نمره بیست به معنی برتری نیست.»

وی در آخر گفت: «یک معلم حتما باید تعادل و حد وسط را برای کلاس درس خود رعایت کند و با زبانی ساده و شیوا و به دور از واژه‌های سنگین، به توضیح درس برای دانش آموزان بپردازد و از همه مهم تر، با حل کردن تمرینات مرتبط با درس تدریس شده، هم دانش آموز قوی و هم دانش آموز ضعیف را سیراب کند.»

دانش آموز خبرنگار؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار