شهردار تبریز در اولین نشست خود با اصحاب رسانه؛

مردم باید در نظام تصمیم‌سازی شهر مشارکت فعال داشته باشند

تبریز(پانا) - شهردار تبریز عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه ضمن تشریح اهداف و رویکردهای مدیریت شهری جدید، به سوالات آنان پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم باید در نظام تصمیم‌سازی شهر مشارکت فعال داشته باشند

یعقوب هوشیار در اولین نشست خبری خود با اشاره به رویکردهای مدیریت شهری جدید تبریز، اظهار کرد: ۵ راهبرد کلان برای اداره شهر و توسعه شهر مد نظر داریم.

وی تشریح کرد: اولین الگوی ما تدوین شیوه صحیح و مناسب جهت دستیابی به تعریف کلانشهر است که با تکیه بر نیروهای انقلابی، متخصص و علمی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی در جهت نیل به اهداف و ایجاد انسجام درون سیستمی حرکت می‌کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: تبیین لزوم مسئولیت‌پذیری تمام دستگاه‌های خدمت‌گزار در قبال شهر دیگر الگوی کلان ما به شمار می‌رود.

وی همچنین توجه ویژه به مشارکت مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید در نظام تصمیم‌سازی شهر مشارکت فعال داشته باشند؛ چرا که بدون همراهی مردم دستیابی به اهداف مدیریت شهری امکان‌پذیر نیست.

یعقوب هوشیار پنجمین راهبرد کلان مدیریت شهری جدید را حرکت به سمت شهر هوشمند و ایده‌آل عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۴سیاست برای نیل به اهداف کلان داریم، توضیح داد: تغییر دیدگاه در نظام مدیریت شهری، اعتقاد به کار گروهی، توجه ویژه به آموزش و بهره‌وری‌ و تعریف مناسب از تعامل در ارکان مدیریت شهری از جمله این سیاست‌ها است.

شهردار تبریز اضافه کرد: از دیگر سیاست‌های ما می‌توان به ایجاد نظام برنامه‌سازی دانش‌بنیان، تلاش در جهت شکل‌گیری اقتصاد پایدار شهری و توجه به عدالت اجتماعی در توزیع خدمات و امکانات شهری اشاره کرد.

پیگیری مطالبات شهرداری از دولت، تحول و توسعه تبریز به صورت جهشی، اعلام روزشمار برای پروژه‌های حیاتی، توجه و ارتقا سرمایه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و نهادینه‌سازی مدیریت مطلوب هماهنگ شهری از دیگر مواردی بود که امروز هوشیار در جمع خبرنگاران از آن‌ها به عنوان سیاست‌های کاری خود نام برد.

وی ادامه داد: همچنین توجه ویژه به جایگاه شورا به عنوان مرجع، تقویت حوزه سلامت، ورزش و جوانان، استعدادیابی کودکان و نوجوانان، ارتقا کیفیت زندگی، تقویت زیست شبانه، برندینگ تبریز در سطح ملی و بین‌المللی و توجه ویژه به بافت فرسوده و حاشیه‌نشین از دیگر سیاست‌های تیم کاری بنده است.

شهردار تبریز در این نشست اعلام کرد که هردوماه یکبار با برگزاری نشست رسانه‌ای، پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار