شهردار تبریز:

در حوزه سلامت و پسماند وضع خوبی نداریم

هوشمند‌سازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تبریز در حال انجام است

تبریز(پانا) - شهردار تبریز ضمن اشاره به وضعیت نابه‌سامان حوزه سلامت و پسماند در شهرداری از هوشمندسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه سلامت و پسماند وضع خوبی نداریم

یعقوب هوشیار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی گفت‌: بحث هوشمند‌سازی چراغ‌های راهنمایی در تبریز در حال انجام است که طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان و مهندسان، ۲۰ تا ۳۰ درصد در مهار ترافیک شهری موثر خواهد بود و متاسفانه کم‌لطفی‌های بعضی سازمان‌ها مانع از اعمال صحیح سیاست‌های ترافیکی شهرداری می‌شود.

ایجاد ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز

شهردار تبریز از ایجاد ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز تا سال آینده خبر داد و افزود: امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در شهرداری، بتوانیم این امر را عملی کنیم تا شهروندان از اینترنت پرسرعت و فیبر نوری برخوردار شوند.

آخرین وضعیت ایجاد سامانه شفافیت شهرداری

وی در‌خصوص آخرین وضعیت ایجاد سامانه شفافیت نیز گفت: این موضوع مورد تاکید خود شهرداری است اما در این زمینه با مشکل بازی با کلمات روبه‌رو هستیم و گاهی این شفافیت به معنی تامین مطامع و خواسته‌های برخی افراد و جریان‌های خاص تعبیر می‌شود.

هوشیار تأکید کرد: با این حال لازم است زیرساخت‌های مورد نیاز این سامانه تکمیل شود و آماده‌ایم در حوزه مطالبه‌گری اطلاعات و مستندات لازم را در چهارچوب امکان و اختیارات قانونی خودمان در اختیار افراد و رسانه‌ها قرار دهیم.

موضوع حمل و نقل عمومی یکی از معضلات جدی کلانشهر تبریز است

وی با بیان این که موضوع حمل و نقل عمومی یکی از معضلات جدی کلانشهر تبریز است اظهار داشت: در راستای حل این مشکل، ۳۵۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کرده ایم و با جذب رانندگان، امیدواریم بتوانیم ضعف این حوزه را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تاکسیرانی نیز مجوز نوسازی دو هزار تاکسی را با وام‌های کم‌بهره از شورا گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال قسمت عمده‌ای از تعهداتمان را در این حوزه عمل کرده باشیم.

وضعیت با نابسامان حوزه سلامت و پسماند در تبریز

شهردار کلانشهر تبریز ضمن اشاره به وضع نابسامان حوزه سلامت و پسماند در تبریز، گفت: ‌پسماند شهری از دیگری مسائلی است که مورد توجه بوده است و در این راستا در حوزه پسماند یکی از پیمانکاران خلع ید شده و دیگری هم خلع ید خواهد شد و در سال آینده آثار آن را مشاهده خواهیم کرد.

شهردار کلانشهر تبریز به موضوع ناآرامی‌های اخیر و تبعات و هزینه‌های آن در شهر تبریز نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این ناآرامی‌ها ۲۲ میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی و شهری وارد شده است.

کمبود ماشین‌آلات سنگین در شهرداری تبریز

وی در‌ خصوص کمبود ماشین‌آلات سنگین در شهرداری تبریز اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها سه دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری شده است و شهرداری تبریز برای خرید این نوع ماشین‌آلات لایحه‌ای با موضوع تهاتر با یک پروژه سرمایه‌گذاری به شورا برده است که این موضوع هفته جاری به تصویب شورای شهر رسید.

شهردار تبریز در پایان با اشاره به وضعیت آلودگی شهر تبریز اظهار کرد: برخی صنایع در غرب تبریز آلایندگی زیادی داشته و از علل آلودگی شهر است و در قانون نیز ذکر شده این صنایع به خارج از محدوده شهر باید انتقال یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار