گزارش میدانی خبرنگار پانا از راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱؛

روز قدس؛ روز خروش ملت همیشه در صحنه

امروز دانش‌آموزان با شرکت در پویش‌های مختلف در حمایت از ملت فلسطین سهم خود را به همه نشان دادند و از این وظیفه ملی خود پاسداری کردند

تهران (پانا) - امروز جمعه 27 رمضان و 9 اردیبهشت سال 1401، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس است؛ روزی که لیله‌القدر تاریخ اسلام و یکی از یادگاران ارزشمند امام راحل (ره) است؛ امروز تمام مردم کشورهای مختلف با حضور خود در راهپیمایی روز قدس نشان دادند که فلسطین تنها نیست، حتی جامعه دانش‌آموزی نیز امروز به میدان آمد تا باعث دلگرمی جوانان فلسطینی شود.

کد مطلب: ۱۲۷۴۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
روز قدس؛ روز خروش ملت همیشه در صحنه

مریم احمدی _ مردم روزه‌دار ایران اسلامی همچون سایر مسلمانان و آزادی‌خواهان سراسر جهان با زبان روزه به خیابان‌ها آمدند تا بر سر رژیم ظلم و نکبت صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این رژیم کودک‌کش فریاد برآورند و آزادی قدس شریف را طلب کنند.

توجه به آرمان فلسطین که یکی از نشانه‌های تبلوریافته آن، حضور در راهپیمایی روز قدس است، حکایت از تقابل جبهه اسلام با جبهه استکبار دارد. حضور در این مراسم یعنی مبارزه مستقیم با استعمار و صهیونیسم.

«آرمان قدس» و «مسأله فلسطین» از جدی‌ترین اهداف جمهوری اسلامی و انقلاب در باب روابط بین‌الملل و همچنین جهان اسلام است. نپذیرفتن اسرائیل و تقابل با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر از پیش از انقلاب تا به حال به عنوان یک مؤلفه اساسی و ذاتی برای نهضت اسلامی به شمار می‌آید که رهبران آن همواره نسبت بدین مسأله هشدار داده‌اند.

نمونه‌ای از توجه انقلاب اسلامی به مسأله فلسطین، نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان از سوی امام خمینی (ره) به نام روز قدس است که امروز حضور پرشور مردم در راهپیمایی نشان داد روز جهانی قدس یادآور یک تکلیف اسلامی و انسانی برای همه مسلمانان و مردم آزادی‌خواه در سراسر جهان است.

امروز مسئولان لشگری و کشوری نیز به راهپیمایی آمدند و فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند؛ در راهپیمایی امروز چشمانمان به دانش‌آموزانی می‌خورد که دستان پدر و مادران خود را گرفته‌اند و با شعار دادن پا به میدان می‌گذارند.

این دانش‌آموزان با حضور در این راهپیمایی باعث دلگرمی جوانان فلسطینی شدند و با وجود اینکه روزه بودند و قطعا روزه خود یک واجب دینی است، در این ماه پر از خیر و برکت در این راهپیمایی که برای آزادی خواهی مسلمانان است، شرکت کردند؛ این شرکت نشان می‌دهد که جوانان ایران اسلامی همواره برای آزادی خواهی و مبارزه با استکبار ایستاده‌اند.

یک دانش‌آموز پایه دهمی درباره حضور خود در راهپیمایی روز قدس امسال به پانا گفت: «خداوند متعال را شاکریم که در این ماه مبارک، ماهی که در آن قرآن نازل شده است فرصتی را برای همه مسلمانان فراهم کرده تا در آخرین جمعه این ماه بتوانیم جلوه ‌ای‌ از اتحاد و همبستگی را خلق کنیم و با حضور در مراسم روز جهانی قدس تعهد، همدلی، همبستگی و مسئولیت اسلامی و انسانی خود را نشان دهیم، از حق پاسداری کنیم و باطل را محکوم کنیم. به امید اینکه که به یاری حق تعالی آرامش در فسلطین برقرار شود.»

و اما سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران امروز شاهد شرکت پرشور دانش‌آموزان پیشتاز در راهپیمایی با عظمت روز قدس بود، حضور پرشور ملت مومن و انقلابی به همراه دانش‌آموزان و فرهنگیان نشان می‌دهد که پیروزی فلسطین با یاری خداوند منان با مبارزه مردم فلسطین در حال تحقق است و به زودی مقاومت و مجاهدت در راه خدا و نابودی مستکبرین به وقوع می‌پیوندد.

شرکت دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز در راهپیمایی روز قدس به همه ثابت کرد که روز قدس روز همبستگی جهان اسلام علیه استکبار جهانی است و سازمان دانش‌آموزی با اقدامات نمادین خود و ایجاد غرفه‌های متعدد در مسیر راهپیمایی و دادن شعارهایی توسط دانش‌آموزان، حضور پررنگ خود را به اثبات رساند، با قدرت در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد و وحدت و اتحاد خود را به نمایش گذاشت.

در مراسم امروز دانش‌آموزان اتحادیه انجمن اسلامی نیز به همراه سایر تشکل‌های دانش‌آموزی حضور پررنگی داشتند؛ دانش‌آموزان با پلاکاردهای ویژهِ مدارسشان، در روز قدس و در راهپیمایی شرکت کردند همچنین غرفه‌هایی برای دانش‌آموزان طراحی شده بود تا برنامه‌های متنوعی را طراحی و اجرا کنند. برگزاری تریبون آزاد، مسابقات دارت و مناظرات دانش‌آموزی در این غرفه‌ها مانند هرسال برای دانش‌آموزان برگزار شد.

گفتنی است بخش دیگر کار اتحادیه، برگزاری مسابقه اینترنتی و یک جلسه هم‌اندیشی در فضای مجازی بود و تولیدات دانش‌آموزان در حوزه چندرسانه‌ای را نیز دربرداشت که در این راستا بحث پویش «یک سطل آب» را برگزار کرد و دانش‌آموزان ستاره پرچم اسرائیل را بُرش داده و با ریختن یک سطح کوچک آب، آن را نابود کردند. امروز دیده شد که دانش‌آموزان با شرکت در پویش‌های مختلف در حمایت از ملت فلسطین سهم خود را به همه نشان دادند و از این وظیفه ملی خود پاسداری کردند.

در مراسم امروز پلاکاردهایی با مضمون «فلسطین آزاد خواهد شد»، «قدس پایتخت ابدی فلسطین»، در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار داشت.

بنری در مسیر راهپیمایی قرار داشت که بر روی آن «روز قدس روز اسلام است»، نوشته شده بود و مردم جملاتی را بر روی آن می‌نوشتند که حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

گفتنی است که با گذشت بیش از ۴۰ سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌‌‌ساز و تعیین‌‌‌کننده حضرت امام خمینی (ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌‌‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است. امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این پیام، پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

امروز همان روزی است که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته تا برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از تمام مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

امروز ملت همیشه در صحنه کشو‌رمان‌ بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به گفتمان سازش و طرح‌های مغایر با استیفای حقوق حقه ملت فلسطین «نه» گفتند و تاکید کردند گفتمان مقاومت با شتاب و اقتدار روز افزون تا برچیدن بساط اشغالگران و آزادی سرزمین مقدس به پیش می‌رود.

گزارش خبرنگار پانا حکایت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن شکن قدس از ساعات اولیه صبح دارد و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم از ساعت 9 اعلام شده بود، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌با شعار «مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا» و ،«نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»، فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همان طور که مقام معظم رهبری ‌از بین رفتن رژیم صهیونیستی در ۲۵ سال آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد ‌و انشاالله با پای‌کارآمدن همه مسلمانان، رژیم صهیونیستی کمتر از ۲۵ سال آینده از بین خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار