فرمانده سپاه پاسداران دماوند:

نقش موثر آموزش وپرورش در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی

دماوند (پانا) - فرمانده سپاه پاسداران دماوند در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانش‌آموزی که در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش برگزار شد، گفت نقش بی‌بدیل وموثر آموزش‌وپرورش در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه کپی شد
نقش موثر آموزش وپرورش در  تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی

غلامرضا نجفی، فرمانده سپاه پاسداران دماوند در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج دانش‌آموزی با اشاره به برکات و آثار ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن روز قدس اظهار کرد: با بهبود شرایط و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ضروریست به عنوان وظیفه همگانی برای روز قدس اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

وی با توجه به موضوع تبری و روحیه استکبارستیزی بیان کرد: تبیین اهمیت روز قدس برای دانش آموزان از وظایف آموزش‌وپرورش است و نقش موثر آن به دلیل داشتن مخاطب عظیم و اثرگذار در این زمینه بسیار موثر است که غفلت از موضوع باعث انحراف از مسیر پیشرفت می شود.

غلامرضا نجفی ادامه داد: اگر مدارس یک فضای هدفمند اسلامی و کانون تاثیرگذار برای دانش‌آموزان باشند می‌توان گفت که در تحقیق و رسالت خود موفق گام برداشته‌اند؛ نقش و حضور بسیج در آموزش‌وپرورش بیشتر از نگاه آموزشی پرداختن به حوزه تربیتی است که برگرفته از آموزه های دینی باشد.

وی با اشاره به منابع با ارزش تربیتی در حوزه بسیج که برگرفته از قرآن و اهل بیت است تصریح کرد: به منظور حسن اجرای برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس و اهمیت به اماکن و فضاهای فرهنگی نمازخانه‌ها و حسینیه‌ها در راستای طرح شهید بهنام محمدی و اتصال سه رکن اصلی مدرسه، مسجد و خانه جهت تربیت دانش‌آموزان دارای هویت انقلابی و اخلاق مدارانه مورد تاکید است.

فرمانده سپاه پاسداران دماوند آمادگی‌دفاعی را نیاز اساسی و معقول در تمام جوامع عنوان کرد و گفت: یکی از محوری‌ترین و ضروری‌ترین برنامه‌ها توجه به دفاع همه‌جانبه و مردمی و اهمیت به درس آمادگی‌ دفاعی که در آموزش‌وپرورش گنجانده شده است. اثرگذارترین قسمت درس آمادگی دفاعی تبیین لزوم عقلانی این درس برای جوانان و نوجوانان است؛ موضوع دوم در این درس شیوه اجرای آن که معرفی بهترین الگو برای دانش‌آموزان است. این الگو دفاع‌مقدس و شهدا است که موثر‌ترین روش برای تثبیت این الگو برنامه راهیان نور است.

فرمانده سپاه پاسداران دماوند در انتهای مراسم قاسم پروانی را به سمت فرماندهی حوزه دانش‌آموزی شهید فهمیده دماوند انتخاب کرد.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار