ابلاغ روزشمار هفته مشاغل و برنامه‌های اجرائی به مناطق و شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از ابلاغ روزشمار هفته معرفی مشاغل و برنامه‌های اجرائی این هفته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ روزشمار هفته مشاغل و برنامه‌های اجرائی به مناطق و شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسعود بهرامی مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این رابطه اظهار کرد: با عنایات به فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه) با نام‌گذاری سال 1401 با عنوان" تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" و لزوم تحقق منویات معظم له، آموزش و پرورش بستری بسیار مناسب برای آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کار و اشتغال بر اساس توانمندی‌ها و نیاز استان است.

وی افزود: با توجه به ضرورت معرفی رشته‌ها، مشاغل، بازارکار و آینده تحصیلی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان و نقش آن در انتخاب آگاهانه و طراحی مسیر تحصیلی و شغلی، همراهی و مشارکت تمامی مدارس متوسطه اول و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در برگزاری حضوری هفته معرفی مشاغل و عملیاتی نمودن برنامه‌های ذیل در هفته معرفی مشاغل ضرورت دارد.

1.برنامه‌ریزی جهت برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها با هدف جلب مشارکت نهادهای دولتی، صنایع، کارخانجات و مؤسسات‌ استانی و منطقه‌ای‌ در فرایند هدایت تحصیلی، تقویت و توسعه رشته‌های مولد و اشتغال دانش‌آموزان بعد از فراغت از تحصیل در رشته‌های فنی و مهارتی.

2.پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت راه اندازی سامانه جامع فروش محصولات، دسته ساخته‌ها و تولیدات هنرجویان هنرستان‌های فنی و مهارتی در راستای انگیزه بخشی به دانش‌آموزان و هنرجویان و ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی.

3.دعوت از کارآفرینان، مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان جهت انتقال تجارب به دانش‌آموزان بویژه هنرجویان هنرستان‌های فنی و کاردانش با محوریت هفته معرفی مشاغل و تداوم آن در طول سال تحصیلی.

4.تشکیل ستاد اجرایی هفته معرفی مشاغل درمنطقه (اعضای شورای آموزش) و درمدرسه و تنظیم صورت‌جلسه (مدیر، معاونین، مشاور، مربی پرورشی، نماینده انجمن اولیاء و اعضاء شورای دانش‌آموزی).

5.تهیه فیلم‌های کوتاه آموزشی از دستاوردهای هنرجویان هنرستان‌ها.

6.تهیه لیست هنرستان‌های منطقه و مناطق همجوار و ارسال به دبیرستان‌های دوره اول متوسطه دارای پایه نهم.

7. هماهنگی مدیران مدارس جهت دعوت از صاحبان حرف و مشاغل در سطح مدارس جهت معرفی به دانش‌آموزان.

8. برگزاری نمایشگاه آثار و دست ساخته‌های هنرجویان در هنرستان‌ها جهت بازدید دانش‌آموزان مدارس شهرستان.

بهرامی با اشاره به غیر حضوری بودن مدارس طی دو سال اخیر و عدم امکان بازیدهای حضوری از نمایشگاه ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان، فرصت به وجود آمده در بازگشت به تربیت و آموزش حضوری را مغتنم دانست و از تداوم برنامه‌های این هفته تا پایان اریبهشت ماه خبر داد تا دانش‌آموزان و مدارس با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار