در دیدار با سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مطرح شد؛

ضرورت تغییر نگاه آموزش و پرورش به مدارس علوم و معارف اسلامی

تهران (پانا) - در راستای تعامل و ارتباط شورای هماهنگی مدارس علوم و معارف اسلامی با مسئولان و مدیران وزارت آموزش و پرورش، اعضای این شورا با سرپرست معاونت  پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دیدار و در خصوص مسائل مختلف مدارس علوم و معارف اسلامی بحث و تبادل نظر کردند. 

کد مطلب: ۱۲۷۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تغییر نگاه آموزش و پرورش به مدارس علوم و معارف اسلامی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی،‌ اعضای شورا ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) با ارائه آماری از مدارس و دانش آموزان رشته علوم و معارف اسلامی در سراسر کشور و تاکید بر اهمیت و جایگاه این مدارس در تربیت نیروی انسانی طراز انقلاب اسلامی و ضرورت تغییر نگاه آموزش و پرورش به این مدارس برای الگو شدن به بیان برخی از مشکلات از جمله عدم آشنایی مدیران و مشاوران و دانش آموزان مقطع متوسطه اول با این رشته، تحمیل دانش آموزان غیر واجد شرایط به رشته و نبود متولی رشته علوم و معارف اسلامی در سطح ادارات کل آموزش و پرورش پرداختند.

در ادامه جلسه اعضای شورا پیشنهادهای خود را برای توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی ارائه کردند.

آموزش مشاوران هدایت تحصیلی در رابطه با اهمیت و ویژگی های رشته علوم و معارف اسلامی، استفاده از ظرفیت انجمن های اسلامی، سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی برای شناسایی دانش آموزان علاقمند و مستعد به رشته معارف، فضاسازی و گفتمان سازی و فرهنگ سازی در رابطه با رشته علوم و معارف اسلامی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت اردوگاه ها و کانون های فرهنگی و دارالقرآن های تحت پوشش معاونت برای استفاده مدارس معارف از جمله این پیشنهادها بود

اصغر باقرزاده ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: آموزش پرورش از کمک و مساعدت هر نهادی از جمله شورای هماهنگی مدارس معارف به آموزش و پرورش استقبال می کند.

وی تاکید کرد: در زمینه آموزش ضمن خدمت مشاوران تحصیلی، معاونت پرورشی و فرهنگی آمادگی همکاری و تقویت بخشی مشاوره وزارتخانه و ادارات کل را دارد و از طریق فضای شاد می تواند محتوای آشنایی با رشته علوم و معارف اسلامی را برای مشاوران بارگذاری کند.

وی با توجه به ظرفیت شهرهای مختلف در جذب دانش آموزان علاقمند به رشته علوم و معارف اسلامی، تبلیغ بیشتر در این شهرها را امکان پذیر دانست و از برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی در این باره گفت.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: ظرفیت های اردوگاهی، دارالقرآن و کانون های فرهنگی تربیتی قابل ارائه به دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی خواهد بود.

در پایان مقرر شد وی یک نفر را برای ارتباط بیشتر با شورای هماهنگی مدارس علوم و معارف اسلامی معرفی کند و برای پیگیری توافقات و رفع مشکلات مدارس معارف اینگونه جلسات به صورت فصلی تداوم داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار