رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد:

شرط جدید وزارت علوم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویی دانشگاه‌ها

تهران (پانا) -رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از شرط جدید این وزارتخانه برای ایجاد رشته در دانشگاه‌ها خبر داد و تاکید کرد از این پس دانشگاه‌ها بدون لحاظ شرایط رفاهی، ‌اجازه پذیرش دانشجو ندارند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شرط جدید وزارت علوم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویی دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه وام‌های دانشجویی دانشجویان متأهل در سال جاری ۹۵ درصد افزایش یافته است، تأکید کرد: این مبلغ افزایش وام‌های متأهلی می‌تواند کمک خوبی در راستای تشکیل خانواده برای دانشجویان باشد.

وی همچنین با اشاره به تبعیضی که بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم وجود دارد، گفت: در دانشگاه‌هایی که دانشجویان رشته مرتبط با علوم پزشکی و رشته‌های غیرمرتبط با علوم پزشکی وجود دارد، ما شاهد خوابگاه‌هایی هستیم که از هتل پنج ستاره هم به‌روزتر هستند اما در عین حال در کنار همان خوابگاه‌ها، خوابگاه‌هایی را با امکانات حتی کمتر از مسافرخانه‌ها می‌بینیم و این در حالی است که ۹۸ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم تحصیل می‌کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین با اشاره به وجود آشپزخانه‌های سنتی در تعدادی از دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در سال جاری تمام آشپزخانه‌های سنتی دانشگاه‌های کشور حذف می‌شوند و به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل می‌شوند. همچنین آشپزخانه‌های نیمه صنعتی نیز در آینده نزدیک باید به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل شوند.

گنجی همچنین از تغییر رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: رتبه بندی فعلی خوابگاه‌های دانشجویی مشکل دارد و این رتبه بندی باید تغییر کند. در حال حاضر رتبه بندی خوابگاه‌های دانشجویی بین یک تا پنج است. بر اساس رتبه بندی فعلی در سال جاری ما رتبه پنج خوابگاه‌های دانشجویی دیگر نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ۴۷۵ میلیارد تومان وام دانشجویی امسال در نظر گرفته شده است که به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین با اشاره به نامه جدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به روسای دانشگاه‌ها گفت: هر دانشگاه باید آمار دانشجویی خود را در سامانه مربوطه ثبت کند، از این به بعد ارائه رشته باید بر اساس میزان امکانات و تجهیزات آن دانشگاه باشد، یعنی اگر امکانات دانشگاه پاسخگوی نیاز آن تعداد دانشگاه نباشد، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در آن دانشگاه صورت نمی‌پذیرد. ۵۰ درصد وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل باید توسط وزارت علوم پرداخت شود که برای پرداخت آن مشکلی وجود ندارد و این مبلغ در شهر تهران ۱۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۱۲۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۶۵ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

گنجی گفت: برای کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ ۴ میلیون تومان و در شهرهای کوچک به ازای هر دانشجو ۳ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار