رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

مدارس غیر دولتی با اشتراک تجربیات خود در راستای عملیاتی‌کردن سند تحول گام بردارند

تهران (پانا) - رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست با اعضای شورای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان خراسان رضوی اظهار کرد مدارس غیر دولتی با به اشتراک‌گذاشتن تجربیات سازنده خود در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی–ایرانی، در راستای عملیاتی‌کردن سند تحول و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیر دولتی با اشتراک تجربیات خود در راستای عملیاتی‌کردن سند تحول گام بردارند

احمد محمودزاده اظهار کرد: مأموریت و وظیفه بسیار خطیر امروز ما در آموزش و پرورش بر اساس اسناد تحولی به ویژه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول دولت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است که به عنوان بزرگترین سرمایه کشور هستند و رکن اصلی تمدن‌سازی محسوب می‌شوند.

وی افزود: بخشی از این مأموریت سنگین و حساس با همکاری سازمان‌ها و خیرین و نهادهای انقلابی و مذهبی و همچنین مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی شکل می‌پذیرد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: با توجه به حاکمیتی‌بودن آموزش و پرورش و اعتماد آموزش و پرورش به مؤسسان در خصوص واگذاری بخشی از این مأموریت به مدارس غیردولتی از شورای مؤسسان می‌خواهم که قدر این مأموریت سنگین و حساس در نظام آموزش و پرورش کشور را بدانند و با به اشتراک‌گذاشتن تجربیات سازنده خود در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی - ایرانی، در راستای عملیاتی‌کردن سند تحول و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی است و رهبر معظم انقلاب به‌عنوان صاحب‌نظر در حوزه تعلیم ‌وتربیت و فرهنگ، از این سند دفاع و از آن با تعابیری مانند نسخه شفا‌بخش و نقشه راه یاد می‌کنند، لذا باید تلاش کنیم تا این سند در مدارس عملیاتی شود.

محمود زاده اظهار کرد: در دولت مردمی و برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش قرارگاه اجرایی‌نمودن سند تحول بنیادین طراحی شده است که آثار و ثمرات آن را در آینده آموزش و پرورش کشور خواهیم دید.

در ادامه جلسه، اعضای شورای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان خراسان رضوی گزارش کمی و کیفی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در مدارس و مراکز غیردولتی ارایه کردند و با توجه به جایگاه سیزدهم خراسان رضوی در توسعه مدارس غیردولتی، همکاری و مشارکت همه ذی‌نفعان از جمله ظرفیت‌های مردمی و نهادهای انقلابی و جهادی را خواستار شدند.

در ادامه مؤسسان مدارس غیردولتی به توضیحاتی درباره پاره‌ای از مشکلات موجود در مدارس غیردولتی از جمله؛ آیین‌نامه استقرار، بیمه نیروهای انسانی، توجه و حمایت از این مدارس و تحقق قوانین موجود در این مدارس، به ویژه مواد (10)، (11)، (12)، (13) و (20) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی پرداختند و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار