رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن:

رکن اصلی پیشرفت اقتصادی، رونق تولیدات ملی با رویکرد تحولی و انقلابی است

رودهن (پانا) - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حل بسیاری از مشکلات و پیشرفت اقتصادی کشور را در رونق تولیدات ملی که با توان و ظرفیت داخلی به دست آمده است و رویکرد تحولی و انقلابی دارد، اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رکن اصلی پیشرفت اقتصادی، رونق تولیدات ملی با رویکرد تحولی و انقلابی است

به گزارش دفتر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، فریده دوکانه ای فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» از یک سو نشان دهنده توجه ایشان به اقتصاد و معیشت مردم است و از سوی دیگر نشانه تاکید بر نقش کلیدی؛ تولید، به عنوان راه حل اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است، ضمن اینکه رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی و همچنین افزایش اعتماد به نفس و عزت ملی در گرو رونق تولید ملی است که تکیه بر آن در این سالها تأثیرهای خوبی نیز داشته است.

وی افزود: رهبر انقلاب از تولید در کنار عنوان دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام می برند و این بدان معناست که باید از تولیدی بهره ببریم که با توان و دانش داخلی به نتیجه رسیده و از محل آن اشتغال آفرینی کنیم و به جای وابستگی به تکنولوژی خارجی، از تولید مبتنی بر دانش داخلی بهره ببریم تا فرصتی برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده فراهم شود. ازاین‌رو، دانشگاه‌ها برای تولید و اشاعه تفکر و دانش و خلاقیت، برای اکتشاف، نوآوری و فناوری، برای پاسخگویی در قبال مسئولیت‌های اجتماعی، فرهنگی، نقد و روشنگری خود، نیاز به طراحی راهبردهایی دارند که جز با توجه و الزام بکارگیری فرمایشات شایسته رهبر فرزانه انقلاب در سال جاری، به دست نمی‌آید.

دوکانه ای فرد خاطرنشان کرد: موضوع تولید دانش بنیان که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح و پیاده سازی آن مطالبه شده‌است، عملا یک پارادایم نوین در فضای اقتصاد ایران قلمداد می‌شود، هدف این تغییر رویکرد نیز به وضوح، عبور از مسیر‌های رسمی و سنتی پیشرفت و توسعه اقتصادی است. اگر فرض کنید میزان تولید ناخالص ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار است و قرار باشد با قدرت‌های اقتصادی حال حاضر جهان رقابت داشته باشیم به طور حتم این فرایند از طریق مسیر مرسوم سنتی توسعه و پیشرفت اقتصادی، امکان پذیر نخواهد بود. بر همین اساس بایستی بدنبال اقدامات تحولی و شاید انقلابی در حوزه تولید به عنوان رکن اصلی پیشرفت اقتصادی باشیم و تا بتوانیم این هدف را محقق کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن ادامه داد: در سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مفتخر است، با الگو قراردادن شعار مقام معظم رهبری بر سه اصل تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی، متولی عملیاتی کردن آن در سطح منطقه باشد. امیدواریم که با حمایت‌های مسئولان عالی منطقه و تلاش همکاران در حوزه معاونت پژوهش و فناوری از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار