رسول مجیدی*

تیم ملی انگلیس در بازی با ایران دچار مشکل می‌شود؟

«تیم‌های بزرگ اروپایی مثل انگلیس و اسپانیا در بازی اول جام‌جهانی‌ دچار مشکل می‌شوند.» این یک پیش‌بینی ساده به نظر می‌رسد اما بسیاری از سایت‌های معتبر روی آن تأکید دارند. دلیل؟ فرصت کم تیم‌ها برای آماده‌سازی به خاطر برگزاری لیگ‌های‌شان.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

چرا جذاب است؟ چون بازی اول تیم ملی ایران در جام‌جهانی 2022 با تیم ملی انگلیس است!

تیم ملی در اولین روز جام جهانی یعنی 21 نوامبر با سه‌شیرها بازی دارد. آن هم در حالی که لیگ برتر انگلیس قرار است تا 8 روز قبل از این بازی در جریان باشد. ساوت‌گیت سرمربی انگلیس خودش هم اعتقاد دارد برخی از ستاره‌هایش ممکن است آمادگی لازم برای حضور در بازی اول را نداشته باشند.

البته بسیاری از فوتبال‌دوستان معتقد هستند تیم‌های بزرگ اساساً نیازی به هماهنگی خاصی ندارند و بازیکنان‌شان آنقدر حرفه‌ای هستند که خیلی زود با شرایط تیم وفق پیدا کنند. برخی حتی پا را فراتر می‌گذارند و می‌گویند اینکه بازیکنان تیم‌هایی مثل انگلیس، اسپانیا و آلمان تا یک هفته قبل در لیگ خودشان در حال بازی بودند، اتفاقاً شرایط را برای‌شان بهتر می‌کند و بر عکس جام‌های جهانی پیشین که بازیکنان خسته و کوفته از یک فصل طولانی پا به مسابقات ملی می‌گذاشتند، حالا با طراوت بالایی به میدان می‌روند.

با این همه از همین حالا نگرانی‌ها در کشورهای صاحب فوتبال بالا گرفته. لیگ برتر انگلیس قرار است فقط یک هفته زودتر از موعد همیشگی، در تاریخ 15 مرداد 1401 شروع شود و 8 روز قبل از شروع جام‌جهانی به تعطیلات برود. اوضاع در سایر لیگ‌ها هم تقریباً همین‌گونه خواهد بود. بوندس‌لیگا 14 مرداد شروع می‌شود و لالیگا 21 مرداد.

این در حالی است که کشورهایی که لیگ‌های‌شان در مرکز توجهات نیست ممکن است اصلاً قبل از جام‌جهانی مسابقات باشگاهی نداشته باشند تا تیم‌های ملی‌شان با بالاترین درجه هماهنگی وارد قطر شوند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تیم ملی ایران با توجه به تعداد زیاد لژیونرهایش، بیشتر متأثر از زمانبندی لیگ‌های اروپایی‌ است تا لیگ داخلی و ممکن است امکان اردوی طولانی پیش از جام جهانی وجود نداشته باشد.

*روزنامه‌نگار

منبع: ایران ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار