36 چمن مصنوعی و سالن ورزشی توسط آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت احداث 30 چمن و 6 سالن ورزشی دانش‌آموزی استان در دستور کار است و اعتبار اولیه آغاز به کار این طرح ها تخصیص و به حساب مناطق 24 گانه واریز شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
36 چمن مصنوعی و سالن ورزشی توسط آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

رضا میدان رو در گفت و گو با پانا عنوان کرد: با تلاشهای مدیرکل استان و مساعدت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تخصیص میزان 150 میلیارد ریال اعتبار احداث 30 چمن مصنوعی در 24 منطقه استان و 6 سالن سربسته به زودی آغاز می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه پنجاه میلیارد ریال هم برای تعویض کف پوش سالن‌های ورزشی مناطق استان تخصیص یافته است گفت: این مبلغ نیز به زودی در اختیار مناطق قرار داده می شود.

وی بیان کرد:برنامه های مجموعه آموزش و پرورش عموماً به صورت نمادین در یک مدرسه برگزار می شود که در راستای توسعه برنامه های ورزش دانش آموزی استانی در مدارس شهری و روستایی مراسم نمادین کلنگ زنی این طرح های استانی نیز توسط اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در یکی از مدارس انجام صورت پذیرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان از نظر سرانه ورزشی رو باز در بین 32 استان رتبه 30 در زمینه فضای سر بسته برای هر دانش آموز نیز در رتبه 24 کشور قرار دارد.

میدان رو اضافه کرد:دراستان 107 سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی و 35 کلاس درس تربیت بدنی وجود دارد که برای هر کلاس درس تربیت بدنی 700 میلیون ریال هزینه شده است.

آذربایجان غربی نیازمند 100 چمن مصنوعی با 30 سالن ورزشی است تا بتواند به رتبه های میانی جدول رده بندی استانها دست باید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار