معاون پرورشی و تربیتی مدرسه حضرت خدیجه(س) رودهن:
برگزاری مراسمهای مذهبی در مدارس، آموزشهای غیرمستقیم و مفید برای دانشآموز است
رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی مدرسه حضرت خدیجه(س) رودهن، همزمان با وفات حضرت خدیجه(س)، انجام مراسمهای مذهبی و اسلامی را در مدرسه، برگزاری کلاسی معرفتی و سرشار از آموزشهای غیرمستقیم و مفید برای دانشآموز عنوان کرد.

شهناز آزادبخت، معاون پرورشی مدرسه حضرت خدیجه(س) رودهن در گفتوگو با پانا پیرامون برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه(س)، بانوی بزرگجهان اسلام گفت: «مدرسه ما با توجه به اینکه به نام بانو حضرت خدیجه(س) نامگذاری و متبرک شده است، شایسته بود در روزی که وفات ایشان است مراسمی در مدرسه برگزار کنیم تا نام این بانوی بزرگ را برای دانشآموزان مطرح کنیم و جلوه دهیم.»
وی افزود: «با برگزاری مراسم مداحی و عزاداری ویژه دانشآموزان، مراسم وفات ایشان را برگزار کردیم؛ در بخشهایی از برنامه، ویژگیهای شخصیتی این بانو و تاثیری که در جهان اسلام در دوران پیامبر اکرم داشتند، توسط تعدادی از دانشآموزان خوانده شد و به اطلاع دیگر دانشآموزان مدرسه رسید.»
آزادبخت در ادامه صحبتهایش اظهار کرد: «معرفی شخصیتها و امامان در چارچوب تربیتی و آموزشی مدارس جایگاه ویژه و با عظمتی دارد، اینکه خود دانشآموزان هم در برگزاری اینگونه مراسمات شرکت فعال دارند، خودش مسیر تربیت مذهبی و دینی را به روی آنها باز میکند و بسیار عینیتر و واقعیتر باعث میشود که دانشآموز به معرفت و شناخت دست یابد و این دقیقا هدف پوششی ما از برگزاری اینگونه مراسمها را در مدرسه فراهم میکند.»
وی همچنین اذعان کرد: «دانشآموز به صورت هدایتشده، با راهنمایی مربی یا حتی مستقل دست به تحقیق و پژوهش میزند، به دنبال سرود، شعر و یا دکلمهای مناسب میگردد که در مراسم اجرا کند، با دوستانش در اجرای برنامه به مشارکت میپردازد و وقتی در حال و هوای اجرای مراسم مثلا وفات قرار میگیرد، ذهن و روانش ناخودآگاه او را به سمت معنویت میبرد و به طور غیرمستقیم انس و الفتی بین او و آن امام یا آن شخصیت مهم اتفاق میافتد، در واقع همین مسائل به ظاهر کوچکو جزئی، رخنه در شخصیت دانشآموز میکند و در تشکیل هویت دینی و معنویاش بیشک تاثیرگذار و حائز اهمیت خواهد بود.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه