شهید قاسم نیا، معلمی که دوبار خانه‌اش بمباران شد

قم(پانا)- شهید «محمدحسین قاسم نیا» از فرهنگیان استان قم بود که سال 1367 در دومین بمباران هوایی خانه پدری‌اش، به شهادت رسید.

کد مطلب: ۱۲۶۹۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شهید قاسم نیا، معلمی که دوبار خانه‌اش بمباران شد

شهید «محمدحسین قاسم نیا» از شهدای فرهنگی استان قم، علیرغم چندین بار حضور مستقیم در صحنه نبرد در جبهه، هنگامی که برای مرخصی آمده بود، بر اثر بمباران هوایی دشمن بعثی به همراه پدرش در محله «چاله کاظم» قم به شهادت رسیدند.

شهید قاسم نیا فرزند مسلم متولد سال 1346 در قم بود. دیپلم خود را در رشته تجربی، سال 64 از دبیرستان شهید رجایی اخذ کرد. وی چندین بار به عنوان نیروی بسیجی عازم جبهه شد و همزمان با قبولی در دانشسرای تربیت معلم و گذراندن دوره دو ساله، سال 66 به عنوان معلم ابتدایی در روستای علی آباد قهستان قم مشغول خدمت و تا اسفند سال 66 نیز چندین بار به جبهه اعزام شد.

شهید قاسم نیا پس از عملیات والفجر10 برای مدت کوتاهی برای مرخصی به قم آمد؛ زمستان سال 66 اوج حملات هوایی رژیم بعثی به مناطق مسکونی بود که چهار راه سجادیه واقع در خیابان چهارمردان(انقلاب) قم هدف بمباران هوایی قرار گرفت و جمع زیادی از عزاداران ایام فاطمیه(س) به شهادت رسیدند و همچنین منزل شهید قاسم نیا نیز در آن منطقه تخریب شد.

خانواده این شهید عزیز به ناچار از آن محله نقل مکان کردند و در منزل جدید در محله چاله کاظم قم مستقر شدند، بمباران هوایی شهرها همچنان ادامه یافت تا اینکه در 17 فروردین سال 67، مجددا بر اثر اصابت موشک به منزل جدید این شهید عزیز، خود و پدر بزرگوارش شهید مسلم قاسم نیا به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شدند.

در حال حاضر، محل بمباران منزل مسکونی و شهادت این دو شهید عزیز به «میدان موشکی» معروف شده است.

این شهید بزرگوار جوانی متعادل و خوش خلق و داری جاذبه ای قوی بود و نسبت به انجام تکالیف مذهبی و اجتماعی و معنوی تقید خاصی داشت و سروده هایی نیز از وی به جای مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار