«نرجس دخانچی» معلمی که در بمباران هوایی قم به شهادت رسید

قم(پانا)- شهیده «دخانچی» از معلمان آموزش و پرورش تهران و قم بود که در آخرین بمباران هوایی شهر قم به خیل شهیدان پیوست.

کد مطلب: ۱۲۶۹۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
«نرجس دخانچی» معلمی که در بمباران هوایی قم به شهادت رسید

شهیده نرجس دخانچی از معلمان آموزش و پرورش تهران و قم بود که در آخرین بمباران هوایی شهر قم در فروردین سال 1367 به همراه اعضای خانواده اش به خیل شهیدان پیوستند.
معلم شهید نرجس دخانچی فرزند محمود بیستم دیماه سال ۱۳۴۰ در شهر مقدس قم به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۷ با معدل بالا موفق به اخذ دیپلم شد و پس از قبولی در آزمون مراکز تربیت معلم، در رشته دینی و عربی پذیرفته شد.
دوره کارآموزی تربیت معلم را یک ساله طی کرد و سپس در مدارس راهنمایی جهان بینی و هاجر قم به عنوان دبیر دینی و عربی به تدریس اشتغال ورزید.
شهیده دخانچی بعد از ازدواج به تهران منتقل شد و در آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران به ادامه تدریس پرداخت؛ شهیده دخانچی اواخر دوره تحصیلش در قم با تظاهرات و راهپیمایی های دوران انقلاب همراه بود و با عشق و علاقه خاصی در تظاهرات شرکت می‌کرد و خود را در مقابل انقلاب اسلام و خونهای به ناحق ریخته شده شهیدان مسئول می دانست.
همزمان با تشکیل نهضت سوادآموزی با این نهاد مقدس نیز همکاری کرد. با اخلاق خوش، صبوری و تعهدی که در مقابل کارش احساس می نمود، دانش‌آموزان را شیفته خود ساخته بود.
در سال ۶۶ به دلیل حملات وحشیانه هوایی دشمن به مناطق مسکونی تهران و سپس تعطیلی‌ مدارس این شهر، به قم بازگشت. این بار نیز دشمن بعثی امان نداد و در تاریخ ۱۸ فروردین ۶۷ در اثر اصابت بمباران هوایی منزل ایشان، به همراه پدر و مادر و دو برادر و دختر سه ساله و طفل در آستانه تولدش به شرف شهادت نایل آمدند.
مزار این شهیده والامقام و اعضای خانواده شهیدش در قطعه شهیدان بمباران هوایی گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار