رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خطاب به شهردار:

پیگیر از رده خارج شدن خودروها و موتورهای فرسوده باشید

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خواستار پیگیری از رده خارج شدن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و آلاینده شد و خطاب به زاکانی گفت با توجه به حضور شهردار تهران در هیات دولت باید این موضوع از طریق دولت پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پیگیر از رده خارج شدن خودروها و موتورهای فرسوده باشید

مهدی پیرهادی با اشاره به اینکه برنامه های استقبال از بهار در مناطق جنوبی تهران کم بوده است، اظهار داشت: در تماسی که با معاون اجتماعی و فرهنگی داشتم مقرر شد در اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان، مناطق جنوبی به صورت ویژه دیده شوند.

وی ادامه داد: برای مثال شهرداری تهران باید به بوستان ولایت در جنوب تهران نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

پیرهادی همچنین بر ضرورت کاشت درختان مثمر در تهران تاکید کرد و گفت: در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع تاکید شده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در برخی از فضاهایی که امکان وجود دارد، به کاشت درختان مثمر با بازدهی بالا توجه داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی کشورها درختان مثمر محصولات مناسبی می‌دهند و حتی ۱۰ برابر بازدهی بیشتری دارند، گفت: برخی از این گونه‌ها به کشور وارد شده و می توان از آنها بهره گرفت.

وی خواستار پیگیری از رده خارج شدن خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و آلاینده شد و خطاب به زاکانی گفت: با توجه به حضور شهردار تهران در هیات دولت باید این موضوع از طریق دولت پیگیری شود.

پیرهادی تاکید کرد اگر به طور جدی به این موضوع ورود نکنیم در حوزه آلودگی هوا به بحران می رسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این خصوص هشدار می‌دهم که باید به موضوع خودروهای فرسوده ورود شود، گفت: وضعیت خودروسازی ایران نیز به گونه ای است که خودروهای برقی و هیبریدی تولید نمی شود و همچنان در تولید خودرو در دهه‌های گذشته مانده ایم.

وی گفت: تعداد محدودی خودرو که قرار بود وارد شود هم منتفی شد، گفت: هرچند این تعداد خودرو نیز از آلودگی هوای تهران کم نمی کرد.

مهدی پیرهادی در ادامه تاکید کرد: اگر شهرداری تهران موضوع از رده خارج شدن خودرو و موتورسیکلت های فرسوده را از دولت مطالبه نکند باید شاهد مرگ زودرس چند هزار نفر از شهروندان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار