اضافه‌شدن ۲ همراه سرا به شهر تهران تا پایان تابستان

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ساخت همراه سراها از دغدغه‌های مهم بود که رفع آن در زمان محمد باقر قالیباف آغاز شد و در این دوره نیز علیرضا زاکانی و شورای شهر برای رفع آن اتفاق نظر دارند از بهره‌برداری همراه سرایی نزدیک بیمارستان امام خمینی و منطقه 6 تا 2 ماه دیگر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اضافه‌شدن ۲ همراه سرا به شهر تهران تا پایان تابستان

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره فعالیت همراه سرا ها در شهر تهران و منطقه ۳ اظهارداشت: همراه سرای منطقه ۳ تهران در سال ۹۱- ۹۲ و در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف ایجاد شد.

وی گفت: پیشنهاد ایجاد این همراه سرا در نزدیکی بیمارستان کودکان مفید مطرح شده بود و با توجه مستندات ارائه شده، نیاز منطقه و شرایط شهروندان با ساخت این همراه سرا موافقت شد و ایجاد همراه سراهای دیگری نیز به تعدادی از مناطق ابلاغ شد.

پیرهادی ادامه داد: همراه سرای منطقه ۳ در حال حاضر فعال است اما به ویژه در فصل تابستان همراهان بیمار و به ویژه کسانی که فرزند خردسال دارند تمایل دارند در کنار بیمارستان حضور داشته باشند تا هرلحظه به کودک خود سر بزنند.

پیرهادی ادامه داد: در روزهای ابتدایی این دوره مدیریت شهری نیز موضوع همراه سرا ها مطرح و با پیگیری‌هایی که انجام شد در حال حاضر همراه سرایی با ظرفیت ۱۸۰ نفر در منطقه ۶ در حال ساخت است که تا پایان خرداد و ابتدای تیر ماه به بهره برداری می رسد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در زمینی متعلق به شهرداری خیرین همراه سرای دیگری در اطراف خیابان امام خمینی ساخته اند که ظرفیت این همراه سرا نیز ۵۰ نفر است و تا ۲ ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، ساخت همراه سراها از دغدغه‌های مهم بود که رفع آن در زمان محمد باقر قالیباف آغاز شد و در این دوره نیز علیرضا زاکانی و شورای شهر برای رفع آن اتفاق نظر دارند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تذکر خود با اشاره به اینکه در کشور ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار داریم، عنوان کرد: اعضای این ستاد شامل سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان حفاظت از جنگلها، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت و معدن، وزارت بهداشت و درمان، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات و فن آوری، سازمان انرژی اتمی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و صدا و سیما هستند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از هیأت رییسه شورا خواست دکتر سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست را به شهر دعوت کنند تا درباره اقدامات این ستاد در حوزه کاهش گرد و غبار گزارش دهد.

پیرهادی ادامه داد: مردم می‌خواهند بدانند که این ستاد تاکنون چه فعالیت هایی انجام داده است و متولیان کاهش آلودگی هوا و پدیده گردوخاک چه میکنند و چه اتفاقی در کشور در حال رخ دادن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار