تقویم جلسات شورای شهر تهران در نیمه اول سال 1401 تصویب شد

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران دو فوریت طرح تقویم جلسات شورای شهر را برای شش ماهه نخست سال 1401 تصویب کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تقویم جلسات شورای شهر تهران در نیمه اول سال 1401 تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در یک طرح دو فوریتی تقویم جلسات صحن شورای شهر را به تصویب رساندند که براین اساس در نیمه اول سال ۱۴۰۱ جلسات شورا به صورت عادی و فوق‌العاده در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود.

همچنین در پنجاه و پنجمین جلسه شورا، نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه «بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی ،صنعتی و کشاورزی در سال 1401 » مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با قرائت پاسخ کمیسیون اظهار کرد: هیات تطبیق فرمانداری در یک بند مربوط به آبونمان مراکز درمانی و بهداشتی دچار ابهام شده و به رقم 130 هزار تومان در نظر گرفته شده اعتراض کردند. لذا با بررسی های صروت گرفته کمیسیون به این جمع بندی رسید که هزینه های جمع آوری و دفع پسماند پزشکی را 10 درصد کاهش دهد.

ناصر امانی هم در ادامه افزود: در فرمانداری به جز این یک مورد، باقی بندهای عوارضی در بودجه 1401 پذیرفته شدند اما این بندها چون 100 درصد افزایش داشته اند و همین مورد مخالفت هیات تطبیق قرار گرفت و لذا تعدیل شد.

سپس محمد مهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان پسماند نیز در توضیحی گفت: قصد اصلاح و بازنگری و واقعی سازی عدد را داشتیم و از همین روی اعداد معرفی شده به فرمانداری اعداد واقعی هستند اما پس از اعتراض ایشان، آبونمان را حذف می کنیم و هزینه ها را هم 10 درصد کاهش می دهیم.

در نهایت پیشنهاد کمیسیون سلامت شورا به رای گذاشته شد و با 18 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

در این جسله دو نفرنماینده ناظر شورای اسلامی شهر تهران در اجرای بند هفتم تبصره یکم ذیل ماده سوم مصوبه « الزام شهرداری تهران به اصلاح فرایندها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی» به نام های احمد صادقی عضو شورا و مصطفی جلیلی از شهرداری به ترتیب با 18 و 15 رای انتخاب شدند.

در ادامه و در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص« معرفی دو نفر کارشناس متخصص جهت عضویت در ترکیب هیأت امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران» نیز به نام‏های غلامرضا جلالی فراهانی و حمیدرضا خانکه هرکدام با 17 رای انتخاب شدند.

همچنین احمد صادقی به‌عنوان یک نـفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در ترکیب هیأت امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در اجرای بند دوم ذیل ماده هفتم اساسنامه سازمان سازمان مذکور با 18 رای انتخاب شد.

در این جلسه دو نفر کارشناس خبره به نام های یاسر نبی زاده دبیر کمیسیون سلامت و محیط زیست با 16 رای و فاطمه کریمی دبیر کمیته خدمات شهری با 15 رای جهت عضویت در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران انتخاب شدند.

در پایان نیز سید علی اکبر پردستان به نمایندگی از سید احمد علوی، عباس شیخی بعنوان نماینده حجت الاسلام آقامیری، محمدحسین فرد صفاری بعنوان نماینده جعفر شربیانی، ایمان بدیعی بعنوان نماینده علی اصغر قائمی، محمدمهدی مهاجر بعنوان نماینده مهدی بابایی، بهاره قنبری بعنوان نماینده حبیب کاشانی، حانیه میرمیکائیل زادگان بعنوان نماینده سوده نجفی، محمدصالح سجادیان به نمایندگی از ناصر امانی، محمدمهدی مهاجر به نمایندگی مهدی پیرهادی و امیر سلیمانی به نمایندگی از مهدی عباسی بعنوان کارشناسان متخصص در امور فنی و شهرسازی جهت عضویت در ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد انتخاب شدند.

همچنین بررسی نامه فرمانداری تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه تعیین بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال جاری را روی میز بررسی قرار دادند و علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل با رد این اعتراض گفت: براساس اسناد بالادستی و قوانین کشوری سازمان تاکسیرانی مجاز به صدور پروانه برای شرکت های متقاضی است و در لایحه نرخ کرایه نیز اعلام کردیم سازمان تاکسیرانی اجازه صدور پروانه برای شرکت های متقاضی حمل و نقلی را دارد که 2 درصد از قرارداد و همچنین ۲۰ میلیون ریال را بابت صدور مجوز دریافت می کند که این بر اساس قانون بوده و ما اعتراض فرمانداری را وارد نمی دانیم.

سلیمانی نیز در تشریح نظر کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران این اعتراض را وارد ندانست و گفت: این ایراد منطقی و مستند نبوده و دقیقا مشخص نکرده که این ایراد با چه قانونی در تضاد است و به نظر می رسد تنها به اعتراض یکی از شرکت ها اکتفا کرده است.اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری در خصوص مصوبه تعیین بلیت حمل و نقل عمومی را وارد ندانسته و آن را رد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار