عضو شورای شهر تهران:

وضعیت بوستان‌های مادر و کودک نیازمند اصلاح و بازنگری است

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران طی تذکری به شهرداری درخصوص بوستان‏‌های بانوان گفت این بوستان‌ها به صورت پایلوت در سطح مناطق ایجاد شده اما نیازمند اصلاح و بازنگری در انتخاب و تجهیز است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت بوستان‌های مادر و کودک نیازمند اصلاح و بازنگری است

در پنجاه و پنجمین جلسه شورا، زهرا شمس احسان طی تذکری در واکنش به گزارش علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: مطابق قانون، شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادان متجاهر نقش محوری و اصلی ندارد؛ اما از آنجایی که این موضوع از دغدغه‌های شهرداری بود و با اتکاء به مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران با محوریت شهرداری قرارگاه آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شد؛ به عنوان مسئول کمیته اجتماعی شورا در مورد اقدامات شهرداری در بحث جمع‌آوری و ساماندهی تذکراتی دارم.

او ادامه داد: در بهمن ماه از سامان سرای خاورشهر که محل مددجویان دارای محدودیت بود بازدید کردم که متاسفانه هر دو گروه مددجو و مددکار از شرایط مرکز گلایه‌های جدی داشتند و حتی برخی از نیروهای مددکار شهرداری به علت اینکه زمان طولانی در این مرکز بودند دچار چالش و مشکلات جدی شده بودند و به نظر می‌ رسید که توان و انگیزه لازم برای مددکاری وجود نداشت، لذا اقدامات درمانی و مددکاری دچار مسئله است و باید نوع بهره برداری مورد بازنگری قرار گیرد و نیروهایی که در این قبیل مراکز فعالیت می‌کنند به صورت چرخشی انتخاب شوند.

شمس احسان با اشاره به اینکه موضوع جامعه پذیری و توانمندسازی معتادان نیازمند اقدامات منسجم چند ساله است و وقتی شهرداری وارد چنین فضایی می‌شود یعنی سیاستگذاری چند ساله شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشخص می‌شود، گفت: ما انتظار داریم برنامه‌های شهرداری در مورد اتمام عملیات جمع‌آوری، مدت زمان نگهداری، آموزش و نحوه توانمندسازی و ... معتادان ارائه شود و به نحو مطلوب‌تری به اطلاع اعضای شورای شهر برسد. به عنوان مثال صورتجلسه قرارگاه اجتماعی برای رئیس شورا ارسال شود و در مورد جمع‌آوری متکدیان شهرداری وظیفه دارد و بهتر است در این زمینه برنامه‌ای ارائه شود.

شمس احسان همچنین در مورد وضعیت بوستان‌های مادر و کودک نیز گفت: این بوستان‌ها به صورت پایلوت در سطح مناطق ایجاد شده است؛ اما نیازمند اصلاح و بازنگری در انتخاب و تجهیز است. چرا که بازدید همکارانمان از این بوستان‌ها نشان داده که عموما بوستان‌های محلی زیر ۵۰۰۰ متر با هدف حداقل هزینه‌های تجهیز انتخاب شدند و فارغ از استقبال و رضایت شهروندان این پارک‌ها در مناطقی هستند که از نظر سرانه فضای سبز در مضیقه هستند. به گونه‌ای که خانواده‌ها برای استفاده از بوستان‌های دیگر باید مسافت زیادی را طی کنند. لذا موضوع محدودیت حضور آقایان بایستی منتفی شود و از طرفی دیگر فلسفه وجود اتاق مادر و کودک در بوستان‌های فرامنطقه‌ای است، نه اینکه ما در بوستان‌های محلی که ساکنان محله از این بوستان‌ها استفاده می‌کنند راه اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار