شور و شوق بازگشایی مدارس در میان دانش‌آموزان فلاورجان استان اصفهان

اصفهان‌ (پانا) - یکی از دبیران شهرستان فلاورجان بازگشایی مدارس را مثبت ارزیابی کرد و گفت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و رفع اشکال سبب بازخورد و یادگیری بهتری برای آنان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
شور و شوق بازگشایی مدارس در میان دانش‌آموزان فلاورجان استان اصفهان

بسیاری معتقدند که آموزش و یادگیری به روش حضوری برای دانش‌آموزان بسیار مفیدتر از آموزش مجازی است.

با وجود اینکه با شیوع کرونا آموزش‌ها تعطیل نشده و فرآیند تدریس به دانش‌آموزان به صورت مجازی و غیر‌حضوری از طریق روش‌های مختلف از جمله استفاده از شبکه شاد انجام می‌شد، اما بسیاری معتقدند که آموزش و یادگیری به روش حضوری برای دانش‌آموزان بسیار مفیدتر بوده و بازدهی بیشتری نیز خواهد داشت.

بررسی‌های میدانی پانا از مدارس فلاورجان نشان می‌دهد که اکثر دانش‌آموزان علاقه مند به حضوری شدن کلاس مدارس هستند.

بهاره پورمحمدی دانش آموز پایه دوازدهم مدرسه عمصت فلاورجان در گفت و گو با پانا گفت: «در کلاس حضوری چون بصورت فیزیکی ما سر کلاس حاضر هستیم، مطمئنا مشارکت فعال تری نسبت به زمانی که بصورت مجازی آن کلاس را می گذرانیم داریم و آموزش حضوری بازخورد خیلی بهتری دارد.»

وی افزود: «برخی مواقع کلاس مجازی به صورت زنده برگزار نمی شود که در همان زمان با معلم به بحث و گفتگو بپردازیم و درس را بهتر یاد بگیریم. می توانیم آن محتوا را در مواقع دیگر ببینیم، اما این باعث می شود کلاس دوطرفه نباشد.»

محدثه رحیمی دانش آموز پایه یازدهم نیز به پانا گفت: «آموزش حضوری در زمان و مکان مشخص شروع می‌شود و به اتمام می‌رسد. در آموزش حضوری معلم و دانش‌آموز با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و همین موضوع باعث افزایش تعامل بین دبیر و دانش‌آموز می‌شود.»

رحیمی تاکید کرد: «معلمان در کلاس حضوری از طریق امکانات و ابزارهای آموزشی مانند تخته و کتاب‌های درسی به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند و تکالیف، آزمون و حضور و غیاب را به صورت دستی انجام می‌دهند. در این فرم همه چیز مشخص است. برخلاف آموزش مجازی که هیچ چیز مشخص نیست و هیچ کس از دیگری و نحوه آموزش او خبر ندارد. من خیلی خوشحالم که با دوستانم دوباره می‌توانیم در کلاس حاضر شویم چون خیلی دلم برای همکلاسی هایم تنگ شده است.»

دانش آموز دیگری نیز بیان کرد: «از محاسن آموزش حضوری این است که ما می توانیم برای امتحاناتمان بهتر آماده شویم و قطعا حضوری بودن در این روند خیلی تاثیرگذار است، ما هر سوالی داشته باشیم می‌توانیم از معلمان به صورت حضوری بپرسیم و بهتر آن درس را درک کنیم و نتیجه خوبی از امتحاناتمان بگیریم.»

یکی از دبیران شهرستان فلاورجان نیز بازگشایی مدارس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «حضور دانش آموزان در کلاس درس و رفع اشکال سبب بازخورد و یادگیری بهتری برای دانش آموزان می شود»

دانش آموز خبرنگار: نگار حسن پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار