حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با معلم، تاثیر بسزایی در ارتقای سواد علمی دانشآموزان دارد
رباطکریم (پانا) - پس ازتصویب حضوری شدن مدارس، دانشآموزان آماده حضور پرشور و اشتیاق در مدرسه پس از تعطیلات عید۱۴۰۱ هستند زیرا معتقدند حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با معلم، تاثیر بسزایی در ارتقا سواد علمی دانشآموزان دارد.
ساغر ذاکرمقدس، دانشآموز پایه یازدهم شهرستان رباطکریم در مورد بازگشایی مدارس در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «از آنجایی که من در حال نزدیک شدن به کنکور هستم و سالهای مقطع دبیرستان بسیار مهم هستند را به صورت مجازی و غیرحضوری گذراندم، اکنون از حضوری شدن مدارس و امکاناتی که در مدرسه برایم فراهم است، بسیار خوشحال هستم.»
وی ادامه داد: «در زمان آموزش مجازی، به دلیل نبود ارتباط مستقیم و موثر با معلمهای مربوطه، یادگیری دانشآموزان به طور کامل و صحیح صورت نمیگرفت، اما اکنون با حضوری شدن مدارس امیدوارم که بتوانیم عقبماندگیهای درسی را جبران کنیم.»
این دانشآموز آموزش و پرورش رباطکریم ادامه داد: «یکی از ویژگیهای حضوری بودن مدارس، درس خواندن در کنار دوستان و ایجاد فضای دوستانه و رقابتی است که منجر به تلاش بیشتر و موفقیتهای تحصیلی بیشتر است. همچنین قرار گرفتن در فضای مدرسه و کلاس، هیجان زنگهای تفریح و همصحبتی با دوستان، لذت حضوری شدن مدارس را چند برابر میکند.»
ذاکرمقدس افزود: «با توجه به اینکه من و دوستانم سال آینده آزمون سراسری را در پیش داریم، حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با معلم در یادگیری بهتر ما تاثیر بسزایی دارد و ما را برای کنکور آمادهتر میکند. همچنین با استفاده از امکانات مدرسه مانند کتابخانه، آزمایشگاه و ... میتوانیم تمام مدت آموزش مجازی که ما را از فضای یادگیری بیشتر و بهتر دور کرده بود جبران کنیم.»
وی بیان کرد: «امیدواریم که با رعایت هرچه بهتر پروتکلها بتوانیم کرونا را شکست دهیم و با خیالی آسودهتر درکنار دوستان خود تحصیل کنیم.»
در ادامه، سمیه نیکفکر هنرآموز رشته عکاسی هنرستان درباره بازگشایی حضوری مدارس، گفت: «در دوران آموزش مجازی و خانهنشینی کرونا، دانشآموزان از بحث آموزش و تعلیم و تربیت که در مدارس اتفاق میافتاد جدا ماندند. همچنین در دوران آموزش مجازی بیشتر دانشآموزان به فضای مجازی و شبکههای اجتماعی که بیشتر از نکات مثبت، نکات منفی را به همراه داشت روی آوردند و از نظر فرهنگ و روابط اجتماعی دچار تنزل شدند.»
وی ادامه داد: «من خود صاحب فرزند دانشآموزی هستم که شاهد استرسهای او برای امتحانات و آزمونهای مجازی بودم و تمام تلاشم را میکردم که از استرسها و تنشهای او در زمان آزمونهای مجازی کم کنم، اما متاسفانه به دلیل کمبود زیرساختها و وجود مشکلات در فضای مجازی و اینترنت همیشه در زمان آزمونها ما به مشکل برمیخوردیم و اکنون اینکه با حضوری شدن مدارس دانشآموزان بتوانند در یک فضای کاملا آرام و رقابتی بدون مشکل و دغدغه این آزمونها را پشت سر بگذارند باعث خوشحالی ما دبیران و والدین آنها خواهد بود.»
نیکفکر افزود: «با وجود حضوری شدن مدارس، حضور و دیدار چهره به چهره برای معلمان و دانشآموزان بسیار خوشحالکننده خواهد بود و ما امیدواریم این چند ماه باقیمانده از سال تحصیلی با حضور دانشآموزان در مدرسه شاهد انگیزه و نشاط آنها باشیم و بتوانیم افت تحصیلی آنها را جبران کنیم.»
این هنرآموز هنرستان، در آخر اظهار کرد: «حضوری شدن مدارس به منزله نادیدهگرفتن پروتکلهای بهداشتی نیست و همچنان باید در زمینه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونیکننده و همچنین تهویه هوا در کلاسها حتما متذکر و جدی بود. همچنین معلمان باید دانشآموزان را ترغیب به واکسیناسیون و پیشگیری از کرونا کنند تا هرچه سریعتر دوران این بیماری به پایان برسد.»
دانش آموز خبرنگار: کوثر ذاکرمقدس
ارسال دیدگاه