توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند در بافت روستایی رباط‌کریم

رباط‌کریم (پانا) - مدیر مدرسه هاجر، واقع در در بافت روستایی شهرستان رباط کریم، از توزیع تعداد ۶۲ بسته معیشتی به ارزش ۲۵میلیون تومان، به خانواده‌های کم‌برخوردار دانش‌آموزی ۶ مدرسه آموزش و پرورش رباط‌کریم خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند در بافت روستایی رباط‌کریم

مدیر مدرسه هاجر واقع در در بافت روستایی شهرستان رباط کریم، در تشریح این خبر به پانا گفت: ۶۲ بسته معشیتی به ارزش ۲۵ میلیون تومان، شامل گوشت، مرغ، روغن، برنج، پنیر، شکلات، رب، سویا، ماکارانی، چای، نمک، لپه، عدس، قند، شکر و لباس در مدارس روستاهای رباط‌کریم، بین خانواده‌های نیازمند دانش‌آموزان توزیع شد و همچنین مبلغ ۱۲۰هزار تومان به ۴ دانش آموز که از نعمت پدر محروم هستند، هدیه شد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۵۹ سوره بقره می فرماید «وَأَنفِقُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُواْ بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَأَحْسِنُوَاْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» و در راه خدا، انفاق کنید و با ترک انفاق خود را به دست خود، به هلاکت نیافکنید و نیکی کنید که خداوند، نیکوکاران را دوست می دارد.

وی افزود: این آیه بیانگر این حقیقت اجتماعی است که انفاق به طور کلی سبب نجات جوامع از مفاسد کشنده است؛ زیرا هر گاه مسئله انفاق به فراموشی سپرده و ثروت‌ها در دست گروهی معدود جمع شود و در برابر آنها اکثریتی محروم و بینوا وجود داشته باشد، هرگز آن جامعه به سعادت واقعی نخواهد رسید و دیری نخواهد گذشت که انفجار عظیمی در جامعه به وجود می‌آید که نفوس و اموال ثروتمندان هم در آتش آن خواهد سوخت و از اینجا رابطه مسئله انفاق و پیشگیری از هلاکت روشن می‌شود. بنابراین انفاق، قبل از آنکه به حال محرومان مفید باشد، به نفع ثروتمندان است؛ زیرا تعدیل ثروت حافظ ثروت است.

مدیر مدرسه هاجر خاطرنشان کرد: به رسم هر سال با توجه به فرا رسیدن عید نوروز، همکاران آموزشگاه هاجر با توکل به خداوند منان و عنایات حضرت ولی عصر، با کمک خیرین بزرگوار، ۶۲ بسته معیشتی تهیه کردند و در اختیار خانواده های نیازمند منطقه قرار دادند.

این اقلام در بین ۶ مدرسه که در بافت روستایی شهرستان رباط کریم بودند توزیع شد.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه نوروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار