کریمی: مردم‌سالاری دینی درس بزرگ امام(ره) به نسل آینده بود

تهران (پانا) - مشاور رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی با تبریک روز «جمهوری اسلامی» نوشت درس بزرگ امام (ره) و انقلاب به ما و نسل آینده، تاکید بر رای مردم، برگزاری انتخابات آزاد و مردم‌سالاری دینی بود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: مردم‌سالاری دینی درس بزرگ امام(ره) به نسل آینده بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انسجام ملی، در متن پیام تبریک عبدالسلام کریمی به مناسبت روز «جمهوری اسلامی» آمده است: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره)؛ معمار کبیر انقلاب و مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و رشادت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید تا پایانی بر استبداد داخلی و راهی به رهایی از وابستگی باشد.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ کلید خورد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، در دوازدهم فروردین ۵۸ تثبیت شد و به تکامل رسید.

کریمی خاطرنشان کرد: در این روز، مردم فهیم و خردمند ایران با حضور آگاهانه در اولین انتخابات کاملا آزاد تاریخ ایران، به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و این سبک حکمرانی را برگزیدند.

وی یادآور شد: مردم ایران در ۱۲ فروردین ۵۸ با رای خود، ساختار سیاسی اجتماعی ایران را از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی، تغییر دادند. به همین جهت در تقویم رسمی کشور، دوازدهم فروردین، روز «جمهوری اسلامی» نامگذاری شد.

این پیام تصریح کرد: ۱۲ فروردین روزی است که ملت ایران یعنی تمام اقوام ایرانی، مذاهب گوناگون، اهل طریقت و پیروان ادیان توحیدی از زن و مرد، به «جمهوری اسلامی» آری گفتند. جمهوری اسلامی نظامی است که دو رکن و پایه اصلی و اساسی دارد: «جمهوریت»؛ یعنی حضور و نقش آفرینی تمام اقوام ایرانی و همه مردم ایران و «اسلامیت»؛ یعنی حضور و نقش‌آفرینی تمام مذاهب و فرقه‌های اسلامی ایران.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: درس بزرگ امام و انقلاب به ما و نسل آینده، تاکید بر رای مردم، برگزاری انتخابات آزاد و مردم سالاری دینی بود. انتخابات و تعیین سرنوشت حکومت توسط عموم مردم، بزرگترین یادگار امام و ارزشمندترین دستاورد انقلاب بود.

کریمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از اصول بنیادین قانون اساسی و از تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری است. بر این اساس، همه ایرانیانی که دل در گرو این سرزمین دارند، می‌بایست این روز را گرامی بدارند و آن را از ایام الله به شمار آورند و همواره بر وحدت، همبستگی اجتماعی و انسجام ملی، تأکید کنند.

وی در این پیام بیان کرد: ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی است، این روز فرخنده و مسعود بر تمام ایرانیان عزیز مبارک باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار