پیام مشاور رئیس‌جمهوری به مناسبت میلاد حضرت عیسی؛

کریمی: جهان امروز نیازمند همبستگی پیروان تمام ادیان توحیدی است

تهران (پانا) - ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و‌ مذهبی، به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، خطاب به اسقفان و کشیشان مسیحی، شورای خلیفه‌گری، انجمن‌های مسیحی و ایرانیان ارامنه، آشوریان و کلدانیان، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: جهان امروز نیازمند همبستگی پیروان تمام ادیان توحیدی است

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

اذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّـهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ (قرآن کریم، آل عمران: ٤٥)

فرارسیدن میلاد فرخنده و مبارک حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام‌آور محبت، انسانیت و مهرورزی، همچنین آغاز سال نو میلادی (۲۰۲۲) را به تمام ایرانیان پیرو ادیان توحیدی و مسیحیان عزیز آشوری، کلدانی و ارامنه، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

تمام ادیان آسمانی از اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت و صابئین مندایی آمده‌اند تا بشر را از جهل، خشونت، تعصب، تبعیض، ظلم و بی‌عدالتی برهانند. حضرت عیسی مسیح (ع) نیز همچون تمام پیام آوران بزرگ الهی، منادی مهرورزی، صلح و انسانیت برای جهانیان بود.

جهان امروز نیازمند تفاهم، همگرایی، همدلی، همبستگی و پیوند دوستی میان پیروان تمام ادیان توحیدی است. تعالیم و آموزه تمام انبیا الهی مهرورزی، خرد‌ورزی، رواداری، عدالتخواهی، آزاداندیشی و پذیرش دیگری است.

راهبرد جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدا بر مبنای عدالت اجتماعی، کرامت انسانی، برادری و رعایت حقوق انسانی و عمومی همه انسان‌ها، استوار بود که مبتنی بر داده‌های وحیانی و باورهای اصیل فرهنگ ایرانی است.

امروز وظیفه همه عالمان و فرهیختگان ادیان در سراسر جهان است که از گسترش خشونت، جهل و تعصبات ناروا در میان پیروان دین خود، جلوگیری کنند و بر عمل به آموزه‌های دینی واخلاقی تاکید نمایند.

میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، می‌تواند صلح، آرامش و عدالت اجتماعی را برای جهانیان به ارمغان آورد.

ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال برای تمام ایرانیان عزیز مسیحی از ارامنه تا آشوریان و کلدانیان، سلامتی توأم با بهروزی را مسئلت دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار