معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

معلم، مدرسه و محتوا سه رکن اصلی تربیت هستند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اولین نشست شورای آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سال 1401 معلم، مدرسه و محتوا را سه رکن اصلی تربیت دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۶۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم، مدرسه و محتوا سه رکن اصلی تربیت هستند

مهدی کاظمی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: باید در تصمیم‌گیری‌ها شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا فارغ‌التحصیلان ما در زمینه تولید ملی و توسعه کشور نقش اساسی را ایفا کنند.

وی با اشاره به سختی دورانی که در آن قرار داریم، افزود: باید با کار جهادی بتوانیم برای نظام تعلیم و تربیت نتایج مطلوبی را کسب کنیم، چرا که تربیت چند ساحتی است و الزاماتی دارد.

کاظمی با اشاره به الزامات تربیت بیان کرد: معلم و کادر اجرایی مدرسه زمینه‌ساز تحول و تغییر در تربیت هستند، همچنین زیرساختهای تربیتی که مهمترین آن مدرسه است و ارکان مدرسه نیز در این موضوع نقش اساسی دارد، لذا مأموریت ما در این بخش دو چندان است و بخش بعدی محتوای درسی است که با توجه به سند تحول بنیادین و مدیریت سازمان پژوهش با بازنگری در آن به دنبال جامعیت تربیت در نظام اموزشی هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوران کرونا از سه مولفه اشاره شده، دو مورد اول را تقریباً در اختیار نداشتیم، حضور مستقیم معلم و استفاده از فضای مدرسه.

کاظمی با اشاره به اینکه در اکثر نقاط دنیا بر اثر فراگیری کرونا آخرین جایی که تعطیل شد مدارس بود و اولین جایی هم که بازگشایی فضاهای آموزشی بوده است، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ و بر اساس آخرین آمار به دست آمده آموزش در ۴۳ درصد مدارس کل وشدر بصورت حضوری بوده است و بخش عمده‌ای هم از روش ترکیبی آموزش را پی گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: مهارت‌آموزی در مقطع متوسطه اول و دوم و به ویژه در هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بزرگترین چالش دوران کرونا بوده است که می‌بایست با استفاده از فرصت باقیمانده سال تحصیلی جاری ضررهای افت تحصیلی دانش‌آموزان را به حداقل برسانیم.

کاظمی هویت را از مهمترین عوامل در توانمندی، شناسایی مهارت و آینده‌نگری در دانش‌آموزان دوره اول متوسطه عنوان کرد که در دوران کرونا دچار خلل شده است و اظهار کرد: بخشی از مشکلات آموزش غیر حضوری در این دوران قابل شناسایی خواهد بود مثلاً دانش‌آموزانی که به طور نامحسوس دچار ترک تحصیل شده اند از جمله این مشکلات است که باید با جذاب‌سازی برنامه‌های مدرسه و تنوع در محیط‌های یادگیری شرایط را برای جذب بهتر دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از مدیران آموزش و پرورش مناطق شهرستان‌های استان تهران در خصوص اضافه شدن یکماه به زمان آموزش، گفت: این موضوع در حد یک پیشنهاد به شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده و تاکنون مصوبه یا ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار