با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت:

خشت گذاری ۱۲ پروژه ورزشی در مناطق محروم استان چهارمحال وبختیاری

تهران (پانا) _ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با حضور در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۲ پروژه ورزشی شامل: 4 سالن سرپوشیده و 8 فضای ورزشی روباز را خشت گذاری کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
خشت گذاری ۱۲ پروژه ورزشی در مناطق محروم استان چهارمحال وبختیاری

صادق ستاری فرد در آیین خشت گذاری آموزشگاه حاج محمود ضرابیان روستای «سرقلعه گرگر لردگان» در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از مهم ترین رویکردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار در راستای گسترش «عدالت آموزشی و اجتماعی» است.

وی افزود : با بررسی های انجام شده در معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مشخص شد؛ که مناطق کم برخوردار کشور، هر چند از نظر توانمندی‌های نیروی انسانی و استعدادهای دانش‌آموزی بسیار غنی هستند؛ ولی از امکانات ورزشی محدودی برخوردارند که درصدد جبران این کمبود هستیم.

ستاری فرد گفت: تنها راه مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی توجه به «مدرسه» است. مدرسه، کانون تربیتی محله و مکانی برای پیشرفت محله است. لذا باید از ظرفیت مدارس، نه تنها برای ارتقا مهارت‌های علمی دانش آموزان، بلکه برای افزایش مهارت‌های زندگی، جسمی، شغلی و... نیز بهره برداری کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین باید از ظرفیت سایر نهادهای انقلابی که در سندتحول بنیادین تحت عنوان «عوامل سهیم و موثر» به آنها اشاره شده، نیز با ایجاد بستر مناسب، در مدارس استفاده کرد.

وی به اجرای طرح آزادسازی و مردمی‌سازی‌ مجموعه‌های‌ آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ انقلاب در این طرح، ورزش به صورت همگانی و رایگان خواهد بود و دانش‌آموزان به همراه خانواده می‌توانند در محیط های ورزشی حاضر شده و از امکانات ورزشی استفاده نمایند.

گفتنی است؛ در این آیین به طور همزمان، سالن ورزشی کاردانش نرجس شهرستان لردگان، سالن ورزشی آموزشگاه نبوت در شهرستان مال خلیفه و یک سالن ورزشی در شهرستان خانمیرزا، خشت گذاری شد. این پروژه ها به صورت مشارکتی بین آموزش و پرورش و خیرین شهرستان لردگان اجرا خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار