بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز، فعالیت های پرورشی، تربیت بدنی و تشکل‌های دانش آموزی است

تهران(پانا)- مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های پرورشی و مسابقات فرهنگی هنری و تشکل های دانش آموزی می‌تواند نقش موثری در راستای تربیت دانش آموزان داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز، فعالیت های پرورشی، تربیت بدنی و تشکل‌های دانش آموزی است

عباس جلالوند، معاون پرورشی دبیرستان شهید باهنر در رابطه با فعالیت های پرورشی و امور تربیتی برای دانش آموزان گفت: مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) نگاه ویژه‌ای به مقوله آموزش و پرورش و همچنین نسبت به تربیت اسلامی داشتند و در سند تحول بنیادین خیلی نگاه بسیار زیادی به موضوع پرورش و حیات طیبه داشتند.

جلالوند افزود: تربیت اسلامی و موضوع امور تربیتی در مدرسه و آموزش و پرورش خیلی مهم است وبه واقع؛ آموزش و پرورش دو بال تعلیم و تربیت در کشور هستند که هرکدام اگر بخواهد با یکدیگر هماهنگ نباشد، نتیجه خوبی ندارد، چه آموزش بدون پرورش و چه پرورش بدون آموزش، هر دو در امر تعلیم و تربیت مهم هستند.

وی خاطر نشان کرد: از مواردی که بنده در تجربه کار خودم داشتم و همچنین به خیلی از عزیزان پیشنهاد کردم و توصیه داشتم این بود که خیلی دانش‌آموزان را در این موضوع شرکت بدهند و در فعالیت های پرورشی که شادابی و انرژی خیلی خاصی برای دانش آموزان دارد در مدرسه به این نوع فعالیت های پرورشی بپردازند.

وی ادامه داد: دانش آموزان می توانند در مسابقات قرآن، عترت و اقامه نماز و مسابقات فرهنگی هنری، تشکل‌های دانش‌آموزی اعم از: بسیج دانش آموزی، شورای دانش آموزی، پیشتازان و انجمن اسلامی و ... شرکت فعال داشته باشند، همچنین در قسمت تربیت بدنی که خودش هم خیلی موضوع گسترده ای دارد به این موضوع هم باید پرداخته شود و نباید از فعالیت های تربیت بدنی هم در کنار فعالیت های پرورشی به هیچ عنوان غافل شویم، چون هر دانش‌آموزی یک سلیقه ای دارد و ما نمی‌توانیم فعالیت های پرورشی و تربیتی را برای دانش آموزان محدود کنیم و همین تنوع فعالیت های پرورشی و تشکل های دانش آموزی بهترین فرصت را برای انواع سلایق دانش آموزان در بحث تربیتی و فعالیت های پرورشی فراهم کرده است و هر تشکل و فعالیتی جایگاه خودش را دارد و دارای تاثیر بسزایی در زندگی دانش آموز ما می‌تواند داشته باشد.

جلالوند در پایان گفت: اگر ما بخواهیم آموزش و پرورش را توسعه دهیم باید هر دو اصل در کنار هم باشد و تمام مشکلات جامعه را می‌توانیم در آموزش و پرورش حل کنیم. ان شالله که خداوند توفیق دهد در این رسالتی که بر عهده ما نهاده شده بتوانیم تاثیر بسزایی در بحث تربیت دانش آموزان داشته باشیم‌.

*خبرنگار دانش آموز، حمیدرضا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار