دیدار سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با مدیر کل آموزش و پرورش استان

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت مقوله فرهنگ پیچیده و دارای ظرافت است و نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر نیل به اهداف نظام آموزشی کشور بسیار مهم و اثرگذار است.

کد مطلب: ۱۲۶۴۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با مدیر کل آموزش و پرورش استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در این نشست با اشاره به ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های عرصه فرهنگ گفت: فعالیت ‌در این حوزه، نیازمند هم‌سویی و هم‌گرایی‌است و در این میان همراهی مجموعه‌های فرهنگی نقش ‌بسزایی در ایجاد ارتباط سازنده و نتیجه ‌بخش با مخاطب دارد.

وی در همین زمینه از «تعارض آموزه‌ها» به عنوان عاملی مخرب در دست‌یابی به اهداف فرهنگی نام‌ برد و با عنوان کردن فعالیت‌های هنرمندانه ‌و شیوه‌های آموزش غیرمستقیم مربیان کانون بیان کرد: تناسب آموزه‌های ارائه‌شده با میزان جذب‌، ریشه در اراده پذیرش مخاطب و بهره‌گیری از حس و نگاه زیباشناسانه دارد که در فعالیت‌های مربیان کانون دیده‌ می‌شود. فائزی همچنین به آشنایی خود با فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و حضور در برنامه‌های این مجموعه اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش برای تحقق اهداف سند بنیادین و آماده‌سازی ظرف وجودی نسل کودک و نوجوان، نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی است و تلاش‌دارد با مهندسی مثبت واژگان و پرهیز از ارائه فعالیت‌ها در بستر جبر و اکراه، در مسیر دست‌یابی به اهداف گام ‌بردارد.

وی در ادامه به فعالیت‌های سازنده کانون زبان استان گیلان با «ابزار انتقال دانش» توصیف‌کردن زبان اشاره کرد و افزود: زبان آموزی و فراگیری رفتار و منش‌های اخلاقی مربیان و مدرسان کانون زبان، رهاورد این مجموعه برای زبان‌آموزان محسوب ‌می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت حضور در نشست‌ها و برنامه‌های کانون و دعوت از مسئولان مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان در شورای آموزش پرورش شهرستان‌ها تأکید کرد.

سرپرست کانون استان گیلان در ادامه این نشست ضمن تبریک انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش، به اهمیت تعامل و همراهی مجموعه‌های فرهنگی اشاره و به تبیین اهداف و اولویت‌های این نهاد در مسیر کشف و پرورش استعداد آینده‌سازان ایران اسلامی پرداخت.

سیدجلیل میرعظیمی، بر همین اساس به فعالیت‌های خلاقانه مراکز فرهنگی هنری ثابت و فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص)، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون اشاره کرد و ارائه برنامه‌های کتاب‌ محور و مبتنی بر آموزه‌ های دینی و اسلامی را از اولویت‌های این مجموعه عنوان‌کرد.

وی حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری، در بیانیه گام دوم انقلاب و سند بنیادین آموزش و پرورش را از دیگر اهداف کانون دانست و با بیان ‌اینکه تربیت نسلی مومن، متخصص، متعهد و در تراز انقلاب مد نظر قرار دارد، افزود: بهره‌گیری از شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم، استفاده از خلاقیت‌های مربیان و تعامل با دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ مدنظر قرار دارد.

همچنین مدیرکانون زبان گیلان در ادامه به همکاری‌های کانون پرورش فکری، کانون زبان و آموزش و پرورش به عنوان مجموعه‌های هم‌خانواده و با اهداف مشترک اشاره‌ داشت و ضمن ارزشمند توصیف ‌کردن این هم‌گرایی‌ها افزود: تقویت این همکاری‌ها نقش بسزایی در توانمندسازی مخاطبان ایفا می‌کند.

سید مجید محمدنژاد در همین‌حال به تشریح فعالیت‌های کانون زبان استان گیلان و روند رو به رشد آن در زمینه جذب و پایدارسازی زبان‌آموزان پرداخت و اضافه‌کرد: این مجموعه معتبر با ۱۳۰ مدرس، ۹ هزار زبان آموز و در قالب ۱۷ مرکز آموزشی فعالیت‌دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار