کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل اعلام کرد با کاهش محسوس دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی دمای هوا تا ۱۲درجه زیرصفر رسید.

کد مطلب: ۱۲۶۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان اردبیل

به گزارش اداره کل هواشناسی اردبیل ،سیاوش محمدی ،مدیرکل هواشناسی اردبیل اظهار کرد: هوای ابری و مه‌آلود تا پایان هفته در استان تداوم خواهد داشت و وزش باد تند با ماندگاری توده هوای سرد و مرطوب خزری در منطقه مشاهده می‌شود که با کاهش محسوس دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی دمای هوا تا 12 درجه زیرصفر در بیشتر مناطق استان رسیده است.

وی افزود: اوج بارش‌ها تا ظهر امروز انتظار می‌رود، برای جلوگیری از رخداد مخاطره در جاده‌های مواصلاتی استان توجه به توصیه‌های هواشناسی مورد توجه باشد چرا که به‌دلیل بارش برف یخبندان نیز در انتظار استان است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت:روزهای پنجشنبه تا عصر جمعه آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری خواهد بود و مجدداً از عصر جمعه سامانه سرد و بارشی دیگر مناطق شمالی استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و تا دوشنبه هفته آینده بارش متناوب باران و برف را به‌دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: افت دما سبب سرماخوردگی و یخ‌زدگی شکوفه‌ها می‌شود که انتظار داریم باغداران اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و برای جلوگیری از سرمازدگی کاه و کلش روشن کنند و دمای باغ را به‌صورت مناسب نگه‌دارند تا تنه درختان سالم بماند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ذخیره‌سازی سوخت دوم نیز نسبت به تنظیم دمای دامداری‌ها اقدام کنند و نسبت به انتقال ماشین‌آلات به اماکن مطمئن اقدامات لازم را انجام دهند.

کلیم اله وثوقی ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیزگفت:با تلاش اکیپ‌های راهداری تمامی محور‌های مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد. ‏

وی افزود: در آخرین روز‌های زمستان شاهد بارش برف و باران در کلیه محور‌های مواصلاتی استان هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه میزان بارش برف در برخی از شهرستان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر گزارش شده گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران خستگی ناپذیر کلیه و محور‌های مواصلاتی باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: با توجه به آغاز سفر‌های نوروزی توصیه می‌کنیم هموطنان عزیزی که قصد عبور از محور کوهستانی استان اردبیل را دارند حتماً تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وثوقی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی نیز تا پایان امروز برف روبی می‌شود، گفت: ۶۰ اکیپ راهداری با ۴۳۰ نفر نیروی انسانی و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری هم‌اکنون مشغول انجام عملیات راهداری زمستانی در جاده‌های استان اردبیل هستند.

وی ادامه داد: اکیپ‌های راهداری تا پایان تعطیلات نوروزی در گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان در حالت آماده باش کامل هستند و با همه توان در خدمت مردم و مسافران عزیز خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مردم و مسافران خواست قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی مطلع شوند.

اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهرهای اردبیل، نمین، گرمی، هیر، ارشق و نیر تمامی دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر و در مشکین‌شهر تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح، آموزش به‌صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار