مدیر دبیرستان معلم شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا:

علت اصلی افت تحصیلی دانش‌آموزان، مشکلات سخت‌افزاری‌آموزش مجازی است

کرج (پانا) - مدیر دبیرستان نمونه دولتی معلم شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد افت تحصیلی دانش‌آموزان با آموزش‌های مجازی بیشتر شده است که علت اصلی آن مشکلات سخت‌افزارهای آموزشی است.

کد مطلب: ۱۲۶۴۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
علت اصلی افت تحصیلی دانش‌آموزان، مشکلات سخت‌افزاری‌آموزش مجازی است

تقی اصل زارع، مدیردبیرستان نمونه دولتی معلم شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:«یکی از مشکلات اصلی زیرساخت آموزش مجازی ما مشکل سخت افزاری است که در این مورد بسیار ضعیف هستیم.»

وی افزود:«با توجه به اینکه آموزش هم اکنون به صورت تلفیقی است باید بیشتر از ظرفیت موجود استفاده کنیم ( استفاده از محتویات تولید شده در فضای مجازی می‌تواند یکی از این ظرفیت‌ها باشد). یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان در فضای مجازی ارتباط بین معلم و دانش‌آموز است به‌طور کلی به علت محدودیت‌های زمانی، حضور درفضای مجازی از بین رفته است.»

اصل زارع اضافه کرد:«افت تحصیلی هر ساله در بین دانش آموزان پایه دهم به دلیل تغییر فضای مدرسه و عادت کردن به محیط و شرایط و همچنین در پایه دوازدهم به دلیل تغییر سطح سوالات و آمادگی برای کنکور به صورت عادی و همیشگی این افت تحصیلی را داشتیم اما به مرور با پیگیری در طی زمان کوتاهی این مشکل حل می شد. اما از اسفند 1398 با شروع ویروس کرونا این افت تحصیلی ضربه غیرقابل جبرانی به دانش‌آموزان و سیستم آموزشی کشور وارد کرد که برطرف کردن این ضعف بسیار زمان بر و سخت است. به همین دلیل وظیفه اصلی به دانش آموزان تحمیل می شود که متاسفانه دانش آموزان هم در این زمینه کم کاری می کنند. با توجه به تعداد بالای کتب و دروس با خواندن درس‌ها در طول ترم یا سال جاری می توان آنها را فهمید و نمره بالایی به دست آورد.»

در ادامه رضا دانش پرور، معاون این آموزشگاه در خصوص نحوه آموزش ها عنوان کرد:« آین آموزشگاه مانند قبل آموزش های ترکیبی از شاد و ادوبی کانکت هستند و همواره در تلاشیم که مشکلات به وجود آمده را پیگیری و حل کنیم. هر چند آموزش ها در فضای مجازی ارتباط مستقیم را از ما و دانش آموز گرفته و پیگیری ما چندان تغییری ایجاد نکرده، ولی همچنان پیگیر هستیم. در واقع خود دانش آموز می تواند در این فضای دشوار بیشتر روی سطح درسی خودش تاثیر بگذارد تا اجبار و ترغیب ما.»

وی اضافه کرد:«با توجه به کمبود بودجه از سوی آموزش و پرورش و فرسودگی مدرسه فضای موتورخانه و سیستم آن در این سال‌های آتی به مشکل خورده است که برطرف کردن آن چندی زمان می‌برد و از هزینه چشمگیری برخوردار است که اگر آموزش ها به صورت حضوری شود برنامه‌هایی خواهیم داشت نظیر برنامه های کمک درسی، ورزشی و پرورشی در کنار آموزش.»

این آموزگار در ادامه بیان کرد:«نظارت داشتن خانواده بر روی درس دانش آموزان با توجه به درصد بالای آموزش ها در تدریس مجازی نقش مهمی را ایفا می‌کند. اما باعث تأسف است دانش آموزانی که سطح درسی نسبتاً ضعیفی داشتند و در امتحانات اخیر نمرات پایینی را کسب کرده اند خانواده‌هایشان نظارت، اجبار و یا ترغیبی بر درس خواندن دانش آموز خودشان نداشتند.»

دانش پرور در پایان گفت:«کسانی که به دنبال درس باشند و هدفشان درس خواندن است آموزش مجازی و حضوری تفاوت چندانی برایشان ندارد و در هر صورت تلاش‌ خود را می‌کنند درخواست من از دانش آموزان عزیز این است که به فکر اصلاح درسی خود باشند و به تلاش شان بی وقفه ادامه دهند.»

دانش آموزخبرنگار ؛ دانیال درفش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار