رییس مجلس دهم دانش‌آموزی استان قم:

افزایش انگیزه در دانش‌آموزان منجر به کاهش افت تحصیلی می‌شود

قم(پانا)- رییس مجلس دهم دانش‌آموزی استان قم عنوان کرد انگیزه تحصیل در دانش‌آموزان با افت تحصیلی نسبت معکوس دارد یعنی هر چه انگیزه بیشتر باشد، افت تحصیلی و ناهنجاری‌های موجود، کمتر می‌‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش انگیزه در دانش‌آموزان منجر به کاهش افت تحصیلی می‌شود

«هانیه کنگرانی فراهانی» رئیس مجلس دانش آموزی دوره دهم استان قم طی سخنانی در جلسه هیات رییسه این مجلس که با موضوع افت تحصیلی و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سالن شهید سلیمانی این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و رونق آموزش و پرورش و تمامی ارگان های جامعه بر محور تحصیل دانش آموزان استوار است.
وی افزود: اگر در امر آموزش و تحصیل دانش آموزان خللی ایجاد شود، جامعه در درازمدت دچار رکود و صدمات جبران ناپذیری خواهد شد.
کنگرانی فراهانی با بیان اینکه مشکل افت تحصیلی در دوران کرونا در تمامی پایه های تحصیلی دیده می شود و یک خطر بزرگ برای آینده جامعه محسوب می شود، عنوان کرد: تنها بیان مشکلات در مجلس کافی نیست بلکه ارائه راه حل نیز برای داشتن یک خروجی مفید لازم و ضروری به نظر می رسد.
وی تاکید کرد: با استفاده از راهکارهای گوناگون می توان برای رفع مشکل افت تحصیلی تلاش کرد و از جمله می توان گفت مهم ترین موضوع، حضور معلمان در سر کلاس های درس است زیرا تحصیل موفق دانش آموزان ارتباط مستقیم بسیار زیادی به این موضوع دارد.
رییس مجلس دهم دانش آموزی استان قم در ادامه، تفکیک کلاس حضوری از مجازی برای جلوگیری از خستگی ذهنی و دلزدگی دانش آموزان، تامین مشاور برای تمامی مدارس و تامین اعتبارات لازم برای برگزاری کلاس های تقویتی از سوی آموزش و پرورش بخصوص در مناطق محروم را از دیگر راهکارهای کاهش افت تحصیلی دانش آموزان برشمرد.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد انگیزه در دانش آموزان افزود: با افزایش انگیزه دانش آموزان می توان از افت تحصیلی آنان جلوگیری کرد و امروزه دانش آموزان بدون انگیزه، به ترک تحصیل، اعتیاد و ناهنجاری های دیگر روی می آورند و لذا بایستی روحیه و انگیزه تحصیلی دانش آموزان را ارتقاء دهیم.
کنگرانی فراهانی آموزش مهارت درس خواندن از سوی مشاوران، فراهم کردن خلاصه ای از کتب تقویتی برای دانش آموزان، ارائه آموزش های لازم به برخی معلمان برای حضور موثر در فضای مجازی و تاکید بر عدم تداخل کلاس مجازی و حضوری را از جمله عوامل موثر بر کاهش افت تحصیلی در فضای مجازی دانست.
وی با تاکید بر اینکه اعضای مجلس دانش آموزی در واقع مسئولیت انتقال مشکلات و راهکارها از دانش آموزان به مسئولان و بالعکس را دارند، تصریح کرد: عناوین مسئولیتی به هیچوجه نباید موجب شود که فعالیت اعضای هیات رییسه و نمایندگان مجلس و حضورشان در بین دانش آموزان و پیگیری مسائل و مشکلات آنها کمرنگ شود.
خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار