در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی برگزار شد

وبینار بررسی علل افت تحصیلی و راهکارهای ارتقاءآن

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه منطقه 19، از برگزاری وبینار بررسی علل افت تحصیلی و راهکارهای ارتقاءنمره دانش‌آموزان در منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
وبینار بررسی علل افت تحصیلی  و راهکارهای ارتقاءآن

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران، علیرضا پروین نژاد؛ معاون آموزش متوسطه منطقه ۱۹ تهران، از برگزاری وبینار بررسی علل افت تحصیلی و راهکارهای ارتقاء نمره دانش آموزان توسط گروه‌های آموزشی این منطقه خبر داد و گفت: این وبینار در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی، روز دوشنبه با تدریس معصومه حسن زاده مقدم برگزار شد.

حسن زاده مقدم گفت: افت‌ تحصیلی، کاهش عملکرد‌ تحصیلی د‌انش‌آموز از سطح رضایت‌بخش به سطح نامطلوب است و یکی از مشکلات عمده نظام های آموزشی در دنیای کنونی است، بطوری که هر سال مقادیر زیادی از امکانات مالی و نیروهای انسانی، آموزشی و پرورشی به این معضل اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: براساس نظر معلمان در درجه اول مسائل خانوادگی و اجتماعی و سپس به ترتیب عدم توانایی و عدم کوشش، سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است. از دیدگاه دانش‌آموزان علل شکست در مرتبه اول به عدم کوشش و درجه دوم و سوم به ترتیب مسائل خانوادگی و اجتماعی و عدم توانایی نسبت داده اند. نداشتن اعتماد به نفس کافی، عدم برنامه ریزی دقیق از لحاظ زمان و میزان مطالعه روزانه، عدم انگیزش درونی برای تحصیل و مطالعه، نداشتن هدف واقعی و عینی و روشن از تحصیل، نداشتن روش مطالعه مناسب برای دروس مختلف، عدم وجود مهارت درست مطالعه، عوامل فیزیولوژیکی و جسمی مانند ضعف بینایی و شنوایی و غیره، عوامل ذهنی و روانی مانند میزان هوش و قدرت حافظه و سلامت روانی اختلاف خانوادگی و خانواده از جمله علل افت تحصیلی است.

اشاره به شناخت علل فرد‌ی، اجتماعی از یک‌طرف و علل ساختاری و آموزشی نظام تعلیم و تربیت از طرف د‌یگر مسائل را پیچید‌ه‌تر کرد‌ه است. بد‌ین منظور برای کاهش افت‌ تحصیلی می‌توان از تغییر و نوآوری آموزش د‌ر عرصه تعلیم و تربیت، نظام ارزشیابی، روش‌های تد‌ریس، مشارکت و آموزش اولیاء و سبک‌های مد‌یریت مد‌ارس بهره گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار