سواد، زیرساخت عدالت است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش علاوه بر سهیم بودن در رسالت عام، رسالتی خاص دارد که همانا باسواد کردن افراد جامعه است؛ با تاکید بر اینکه اگر یک فرد باسواد شود، انگار همه چیز دارد؛ سواد، را زیرساخت عدالت تلقی کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سواد، زیرساخت عدالت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در راستای راهبردها و سیاست‌های آموزش و پرورش شهر تهران و با هدف «انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی» از طریق افزایش «نرخ جذب خالص کودکان 6 ساله» و «پوشش واقعی کامل لازم‌ التعلیمان»؛ جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این جلسه با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در دی ماه سال 1358، مبنی بر بسیج همگانی برای مبارزه با بی‌سوادی، رهنمودهای مقام معظم رهبری، جهت‌گیری‌های سند ملی چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های فرهنگی و آموزشی ملحوظ در قانون و اهداف برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و به منظور تحقق باسوادی، به خصوص تحقق کامل باسوادی در شهر تهران؛ از طریق اجرای برنامه راهبردی سوادآموزی گفت: همه جامعه در قبال بی‌سوادی مسئول هستند و همه دستگاه‌ها و افراد باید کمک کنند که چهره بی‌سوادی از جامعه رخ ببندد و آموزش و پرورش علاوه بر سهیم بودن در رسالت عام، رسالتی خاص دارد که همانا باسواد کردن افراد جامعه است، که این رسالت با یک عزم و اهتمام ملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر ارائه برنامه‌های مستند به سند تحول بنیادین با اشاره به اینکه، سواد کیفیت زندگی را ارتقاء داده و مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: هر چقدر سواد در همه ابعاد تعریف شده آن بالاتر برود و دانش و اطلاعات افراد جامعه را افزایش دهد، در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی همه ما تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت سواد را زیرساخت عدالت، دانست که اگر یک فرد باسواد شود، انگار همه چیز دارد.

کریمیان لازمه فتح قله‌های ترسیم شده در نظام اسلامی کشورمان را ریشه‌کن شدن بی‌سوادی قلمداد و تصریح کرد: نباید بحث سوادآموزی در اولویت‌های دوم و سوم باشد.

میر‌رضا شفیع‌پور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این جلسه به بیان سیاست‌های حوزه معاونت سوادآموزی پرداخت و سوادآموزی را یکی از ابزارهای اصلی برای تغییر نقش و دگرگونی‌های اجتماعی در افراد کم سواد معرفی کرد.

در پایان وی به برنامه‌های شاخص معاونت سوادآموزی از جمله آموزش مقدماتی رایانه به سوادآموزان دوره انتقال، تشکیل حلقه‌های کتاب‌خوانی برای کم‌سوادان گروه هدف و تقویت مراکز یادگیری محلی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار