علیرضا کریمیان:

مدارس باید به قرارگاه جهاد تبیین تبدیل شوند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش‌و‌‌پرورش شهر تهران در کارگروه جهاد تبیین با بیان اینکه جهاد تبیین یک وظیفه است؛‌ بر انجام اقدامات سریع و اثرگذار در این حوزه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید به قرارگاه جهاد تبیین تبدیل شوند

در راستای پیگیری و اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، در خصوص ضرورت جهاد تبیین، صبح امروز شنبه هفتم اسفند1400، کارگروهی به این منظور، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای شورای معاونین و برخی از روسای ادارات، در محل سالن شهید سلیمی جهرمی اداره کل تهران برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع جهاد تبیین، طراحی جشنواره ملی و استانی را گامی موثر در این راستا اعلام و اظهار کرد: مقام معظم رهبری، در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص شرایط فعلی و شرایط محاصره تبلیغاتی و سیاست رسانه ای دشمن و جنگ رسانه ای برای مایوس سازی مردم و مسئولین، نسبت به حال و آینده هشدار داده اند که آموزش و پرورش شهر تهران باید در این زمینه به عنوان مسئولان تعلیم و تربیت ام القرای جهان اسلام، پیشگام و با برنامه باشیم.

کریمیان با اشاره به اهداف اصلی دشمن در این مسیر، استفاده از شیوه های مختلفی همچون؛ نشر اخبار دروغ، ارائه تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان سازی دستاوردها و نکات مثبت، بزرگ نمایی عیوب کوچک و کوچک نشان دادن محاسن بزرگ انقلاب اسلامی با استفاده از تمام ظرفیت های اینترنتی و رسانه ای خویش برای القای ناامیدی در بین مردم و مسئولان، اعلام کرد: جهاد تبیین تنها راه مقابله با دشمن است.

وی ضمن تاکید به اهمیت توجه به اصل اساسی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، جوانان باید با جهاد تبیین، پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشند و با پرورش نهال امید، توطئه دشمن را نابود کنند، ادامه داد: این جوانان امروز در اختیار و مخاطب ما هستند که می بایست با برنامه ریزی و تلاش مضاعف در این امر مهم گام برداریم و جوانان را وارد این عرصه کنیم.

کریمیان با بیان اینکه اگر در جامعه، توجه به توصیه به حق و صبر سرلوحه کارها قرار گیرد، افراد دستخوش تحریکات دشمن نخواهند بود، خاطرنشان کرد: تواصی به حق و بصیرت، جامعه را دستخوش تحرکات دشمن نمی کند و از آنجا که ما به عنوان آموزش و پرورش با سرمایه اصلی نظام اسلامی، یعنی نوجوانان و جوانان در ارتباط هستیم، پرورش نهال امید و دور کردن ترس و ناامیدی از خود و دیگران را بزرگ ترین جهاد قلمداد کرد. چرا که اگر این توجه ها و توصیه ها نباشد، جرأت اقدام کردن در مسیر گام دوم انقلاب، از دست می رود و اهداف عالی دور، و دست نیافتنی به نظر می رسند.

وی خواستار آن شد که هر مدرسه به یک قرارگاه جهاد تبیین تبدیل شود و با استفاده از ابزار هنر و ساخت محتواهای آموزشی و اپلیکیشن های متنوع، برگزاری مسابقات و جشنواره های مرتبط در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای؛ با تربیت مدرسان جهاد تبیین و شبکه سازی و ایجاد اتاق فکر و هسته های سایبری در مدارس، یک جریان فرهنگی تبیینی در شهر تهران شکل بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، تصویرسازی غلط دشمن با هدف انحراف افکار عمومی را شامل (تصویرسازی غلط از ایران، ارائه تصویر غلط و بزرگنمایی از داشته های دشمنان و تصویرسازی غلط از اوضاع منطقه دانست) و گفت: هدف نهایی این فعالیت های دشمنان، القای این است که راه انقلاب اسلامی به بن بست رسیده است و در مقابل، گزینه ای غیر از تسلیم وجود ندارد و ابزار تهاجمی مورد استفاده آنها در این میان، رسانه و فضای مجازی است و باید توجه داشت در حوزه جنگ نرم؛ رسانه ها همچون بمب شیمیایی عمل می کنند که ضمن نگهداشت تجهیزات، نیروی انسانی زبده و کارآمد را از جبهه نظام حذف می کنند و تنها راه مقابله با تمام نقشه های دشمنان، جهاد تبیین است.

کریمیان همچنین با اشاره به لزوم توجه به تاریخ و فرهنگ ایران و سیره مقام معظم رهبری در به کارگیری نمادهای ایرانی اصیل، اضافه کرد: اسطوره در تمام فرهنگ ها وجود داشته است. امروز اگر ما دسترسی به اسطوره ها نداریم، اما به قهرمانان جنگ خودمان که نه افسانه هستند و نه خیال، دسترسی داریم، که اگر به خوبی معرفی شوند از بسیاری از قهرمانان مجازی و غربی جذاب ترند و شناخت آنها و سبک و سیره زندگیشان مسیر جهاد تبیین را هموارتر می کند.

گفتنی است در ادامه این نشست، همه اعضاء به بیان نقطه نظرات و ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های انجام شده و در دست انجام مربوط به جهاد تبیین پرداختند و مصوب شد، برای تمام فعالیت های معاونت های مختلف آموزش و پرورش شهر تهران؛ یک پیوست جهاد تبیین تعیین و نگاشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار