کارشناس فرهنگی آموزش و پرورش دماوند:

ترویج فرهنگ مطالعه با اجرای مسابقات کتابخوانی

دماوند (پانا) - کارشناس فرهنگی هنری اداره آموزش وپرورش دماوند هدف از برگزاری مسابقات کتابخوانی دانایی و توانایی را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین دانش‌‌آموزان بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ مطالعه با اجرای مسابقات کتابخوانی

حسین آبائیان کارشناس فرهنگی، هنری آموزش و پرورش دماوند در رابطه با مسابقات دانایی و توانایی در گفت‌وگو با پانا گفت: برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه باید برنامه ریزی دقیقی در نظر گرفت تا عادت کتابخوانی در آنها پرورش یابد. مسابقات دانایی و توانایی در راستای اهداف سند تحول بنیادین و ارتقای سرانه مطالعه کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره دانایی توانایی هر ساله بین دانش آموزان برگزار می شود که این جشنواره در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار خواهد شد. دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی با مطالعه یک عنوان کتاب در هر مرحله به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند.

آبائیان ادامه داد: در مقطع ابتدایی مرحله آموزشگاهی دانش‌آموزان پس از مطالعه کتاب می‌توانند با نقاشی و تولید محتوا در مسابقه شرکت کنند و در مقطع متوسطه مرحله آموزشگاهی جشنواره که در روز دوشنبه ۲۳اسفند ماه همزمان با روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر(ع) برگزار می‌شود، دانش‌آموزان می‌توانند وارد سایت شده و یک آزمون تستی ۲۰ گزینه‌ای را انجام دهند.

وی یادآور شد سال گذشته یکی از دانش‌آموزان منطقه دماوند به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کرد.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار