علیرضا کریمیان:

کاشت درخت و غرس نهال صدقه جاریه است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت؛ درآیین روزملی درختکاری «ایران سرسبز»،کاشت درخت و غرس نهال راصدقه جاریه دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کاشت درخت و غرس نهال صدقه جاریه است

پویش ملی درختکاری «ایران سرسبز »، به مناسبت ١۵ اسفند، روز درختکاری با همکاری تشکل های دانش آموزی به نام شهدای شهر تهران با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش تهران، در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید چمران برگزار شد.

کریمیان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: موضوع درخت و نگهداری از محیط زیست، از دیرباز در فرهنگ اصیل ایرانی و دینی ما جای دارد.

وی افزود: درخت در فرهنگ دینی و اسلامی ما جایگاه رفیعی دارد، که باید این فرهنگ اصیل را گسترش دهیم و همین ارزشمندی در فرهنگ کهن ما هم مشاهده می شود.

کریمیان با تاکید بر اهمیت درختکاری افزود: باید موضوع محیط زیست و پرورش و نگهداری از آن به یک فرهنگ غنی تبدیل شود و نوجوانی بهترین زمان برای نهادینه کردن این فرهنگ است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت ادامه داد: کشور ما به خاطر ساختار آب و هوایی، یک کشور خشک محسوب می شود و به همین خاطر اهمیت درختکاری و حفظ و حراست از محیط زیست، دو چندان می شود.

کریمیان با ذکر این نکته از منویات مقام معظم رهبری که در سال های اخیر (تاکید به کاشت نهال مثمر دارند)، خاطرنشان کرد: اگر تمام اقشار جامعه، در این امر اهتمام ویژه داشته باشند و در فضای شهری ما درختان مثمر و بومی کاشته شود، فضای شهری دلنشین تر خواهد شد.

وی هدف اصلی آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی قلمداد و اضافه کرد: یکی از کارهای مفید، همین ترویج فرهنگ درختکاری است و با توجه به اینکه کاشت درخت در محدودیت زمانی خاص انجام می شود، لذا لازم است مدیران مناطق 19 گانه شهر تهران اهتمام کنند و علاوه بر فرهنگ‌سازی، فضای سبز تحت اختیار خود را با کاشت درخت گسترش دهند، زیرا کاشت درخت و غرس نهال صدقه جاریه است.

گفتنی است در این مراسم جمعی از دانش آموزان تشکل های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، هلال احمر، اتحادیه انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی منطقه یک تهران به یاد شهدا نهال کاشتند.

مداحی و مولودی خوانی امیرحسین حیدری دانش آموز رتبه یک رشته مداحی، به مناسبت اعیاد ماه شعبان و تقدیر از خانواده معظم شهدا بخش دیگری از برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار