ابلاغ دستورالعمل «استقبال از بهار» با بیش از 500 برنامه

تهران (پانا) - معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از آغاز اجرای طرح «استقبال از بهار» در مناطق 22 گانه با بیش از 500 برنامه در حوزه‌های امور اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و حیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران و شهرسازی و معماری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل «استقبال از بهار» با بیش از 500 برنامه

به گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، حسین نظری ضمن اعلام این خبر گفت: دستورالعمل آماده‌سازی پایتخت برای استقبال از بهار به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است و به دنبال آن آماده‌سازی 8 ورودی شهر تهران، ارتقاء زیبایی بصری شهر، دیوارنگاری، مرمت و جانمایی نمادهای نوروزی، تعمیر مبلمان شهری، بهسازی معابر سطح شهر و ... در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک ماه شعبان گفت: در حوزه‌های اجتماع، فرهنگی و خدمات شهری برنامه‌های متنوعی به مناسبت اعیاد ماه شعبان به ویژه روز نیمه شعبان تدارک دیده شده است. این برنامه‌ها که برای تمامی اقشار جامعه در نظر گرفته شده با محوریت معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری شهرداری تهران در مناطق 22 گانه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: تورهای گردشگری و برنامه‌های ورزشی، سلامتی، تفریحی و اسکان مهمانان نوروزی نیز از دیگر برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در نوروز 1401 است.

وی با اشاره به آماده‌سازی بوستان‌های پایتخت در آستانه سال نو گفت: مناطق 22 گانه با کاشت گل و درخت در بوستان‌ها، ایجاد فرش گل در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی و بهسازی وسایل ورزشی و بازی کودکان در بوستان ها به استقبال بهار می روند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران عنوان کرد: توسعه جنگلکاری در اراضی پیرامون شهر، تحویل نهال به شهروندان در هفته منابع طبیعی در مناطق 22 گانه آغاز شده است. همچنین کاشت نهال در منازل شهروندان در دستور کار است و در هفته درختکاری نیز برنامه های ویژه ای در دست اجراست.

نظری زیبایی بصری شهر را در ایجاد نشاط شهروندان در آستانه سال نو موثر دانست و افزود: تامین روشنایی، رنگ آمیزی و ایمن سازی و رفع نقص آب نمای بوستان ها، جمع آوری کارگاه های غیر ضروری و ترمیم دیوارهای حائل کارگاهی و نصب بنر در اطراف کارگاه ها با موضوع استقبال از بهار بخشی از اقدامات شهرداری تهران با هدف زیباتر شدن شهر برای استقبال از بهار است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی در ایام نوروز را یکی از مسائل مهم برای شهروندان دانست و گفت: برقراری گشت های منظم، افزایش ساعات کار روزانه در خطوط دارای تقاضای سفر، استقرار گشت های ثابت و سیار به منظور نظارت بر سرویس رسانی ویژه تفرجگاه ها، افزایش ظرفیت جا به جایی در روزهای پایانی سال با اعزام قطارهای فوق العاده و تسهیلات ویژه در پنجشنبه پایان سال از اهم برنامه های حوزه حمل و نقل است.

نظری با تاکید بر اینکه اقدامات ابلاغ شده با همت معاونت‌های خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران، امور اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی و معماری و مناطق 22 گانه شهرداری تهران انجام می‌شود، گفت: تمامی همکارانم در شهرداری تهران تلاش می کنند تا شهروندان عزیز سال نو را با نشاط و آرامش آغاز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار