افزایش 26 درصدی خدمات مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۶ درصدی نرخ مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 26 درصدی خدمات مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران

احمد صادقی در میانه جلسه شورا با ارائه تذکر آیین نامه‌ای گفت: یکی از علت هایی که باعث می‌شود اعضای شورا مسائل مختلف را در صحن علنی بیان کنند این است دستور جلسه در انتهای بعد ازظهر روز قبل شورا به دست ما می رسد و امکان مطالعه و اخذ نظرات کارشناسی را نداریم.

وی با بیان اینکه براساس آیین نامه ۴۸ ساعت قبل باید از دستور جلسه مطلع شد و ۱۰ روز قبل نیز باید از اعضا دعوت شود، گفت: اما خبری از اجرای آیین نامه نیست و روزهای شنبه و دوشنبه باید نگاهمان به سامانه باشد و در آخرین دقایق که می خواهیم پایمان را از دفتر کار بیرون بگذاریم دستور جلسه مشخص می شود که به نظر می رسد این رویه باید اصلاح شود.

همچنین اعضای شورای شهر تهران لایحه نرخ بهره برداری از خدمات مجموعه های سازمان ورزش شهرداری تهران را بررسی کردند . و معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی در تشریح این لایحه گفت:کمیته ورزش و سازمان ورزش مناطق شهرداری را بر اساس شاخص هایی همچون بافت اجتماعی و اقتصادی، تراکم جمعیت،پراکندگی سرانه ، وضعیت تاسیسات مجموعه ها و غیره دسته بندی کردند و به همین دلیل افزایش نرخ مجموعه های ورزشی در مناطق مختلف است.

وی با بیان این که در مجموعه پیشنهاد افزایش ۲۶ درصدی تعرفه ها در سال آینده نسبت به سال جاری را داریم، تصریح کرد: در این لایحه عنوان کردیم که بر اساس سنوات گذشته تخصیص به اقشار و گروههای کار همچنان برقرار است و همچنین مقرر شده است چنانچه سازمان ورزش بخواهد مشوق و تسهیلاتی به گروههای خاص بدهد، شهرداری موظف است برای وصول مابه التفاوت نرخ از دستگاههای ذیربط پیگیری و تلاش کند.

اقراریان در وا کنش به این لایحه گفت: ما با چالش هایی در ورزش مواجه هستیم به گونه ای که حدود ۴۰ مجموعه تعطیل هستند که عمدتا در مناطق کم برخوردار هستند و این در حالی است که در نگه داشت مجموعه ها بین مناطق و سازمان ورزش اختلافاتی وجود دارد.

نهایتا اعضای شورای شهر با پیشنهاد کمیسیون مبنی بر افزایش ۲۶ درصدی نرخ مجموعه های ورزشی موافقت کردند.

امین توکلی زاده در جریان بررسی لایحه نرخ بهره برداری از خدمات مجموعه های سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ۴۶ مجموعه ورزشی شهرداری تهران تعطیل به ما تحویل داده شد و تعداد زیادی نیز رو به تعطیلی بودند. و زیر ساختهای بعضی از این مجموعه ها از بین رفته بود چرا که فکری به حال نگه داشت این مجموعه ها در سالهای اخیر نشده بود.

وی با بیان این که تجهیزات مجموعه های ورزشی به خصوص مجموعه های آبی دچار فرسایش و فرسودگی شدید شده بودند در مورد اختلاف بین مناطق و سا زمان ورزش گفت: یکی از مصوبات دوره قبلی شورا این بود که مجموعه های ورزشی به زیر مجموعه سازمان ورزش بروند اما حالا در کمیته ورزش مقرر شد که مجموعه ها دسته بندی شوند و مجموعه هایی که خدمات منطقه ای ارائه می کنند به مناطق و مجموعه هایی که خدمات کلی می دهند زیر مجموعه سازمان ورزش باشند.

وی با بیان این که قرار بود رقم خوبی برای باز کردن مجموعه های تعطیل در بودجه بگذاریم که نشد گفت: با این حال سعی می کنیم با همکاری مناطق و از محل درآمدهای سازمان ورزش نسبت به تجهیز زیر ساختها اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار