غرس نهال هم عهدی با شهدا در روز درختکاری

تهران(پانا) - به مناسبت روز درختکاری 20 نهال به یاد هر شهید در فضای سبز کانون فرهنگی تربیتی قدس غرس شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
غرس نهال هم عهدی با شهدا در روز درختکاری

غرس نهال هم عهدی در تاریخ 1400/12/15 با حضورمدیر آموزش و پرورش منطقه 2، رئیس محیط زیست منطقه 2 و معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 2 در کانون فرهنگی و تربیتی قدس برگزار شد.

در این مراسم محسن طالبی گفت: روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال بهانه ای است برای حرکتی ارزشمند. در زندگی شهری غرس یک نهال یا کاشت یک درخت و حرکت های این چنینی یکی از کارهایی است که شاید کمی دشوار باشد و اتفاق نیفتد به دلیل خانه های آپارتمانی و نداشتن حیاط در منازل فرصت را از خیلی ها گرفته است. در خیلی از کشورهای پیشرفته سازه های عظیمی را در بستر سنگ و خاک و... بنا می‌کنند و در عین اینکه توسعه را دارند، به فکر نگهداشت سبد سبز کشورشان و کره زمین هستند؛ به نقل از حضرت علی علیه السلام کاشتن یک نهال مثل جان بخشیدن به یک انسان است.

وی افزود: امروزه یک درخت سبز آنقدر ارزشمند است که این توجه و تمرکز باید به زمین و محیط زیست و کمربند سبز در هر شهر و کشور و قاره وجود داشته باشد به گونه ای که انشالله نتایج و عواقب آن به نسل های بعدی برسد و ما هم سهمی از آن را در قبال نگهداشت فضای سبز در کره زمین ادا کرده باشیم.

رضا مقدم رئیس محیط زیست منطقه دو تهران گفت: در روز درختکاری با کاشت هر نهال طبیعت جان و رنگ تازه ای به خود می گیرد. ما اشرف مخلوقات بر روی زمین هستیم و خداوند ما را آفریده که از این موهبت الهی محافظت کنیم، و همچنین با انجام طرح پیوند نهال هم عهدی با نام و یاد شهدای این مرز و بوم که در راه استقلال ملت، وجودشان را فدا و ایثار کردند؛ یک زیبایی و کمال را در طبیعت قرار دهیم ؛ و زیباتر آن است که ما این جان را بر اساس ایثار در طبیعت قرار می دهیم تا آن درخت با نام شهدا به یادگاربماند.

وی افزود: همچنین شهرداری منطقه ۲ به طور مشخص نهضتی را شروع کرده به نام نهضت درختکاری که قرار شده حدودا ۵۰۰ تا ۶۰۰ رسالت کاشت درخت در سطح این منطقه باشد تا قبل از آغاز سال جدید طبیعت را پربار تر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار